Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pomelo
#295384
Hej Flatpanels,

Jeg har lige købt et LG SK8100 65” og det skal selfølgelig hænges op med et beslag.

Det er her jeg løber ind i et lille problem,
Jeg har dette beslag fra mit Panasonic tv 42”
https://www.komplett.dk/product/765551

Som jeg kan se, så passer det max til 55”, men mit tv er 65.
Andet problemstilling, opslaget kan vist max holde til 18 kg, men mit nye tv vejer 24 kg.
Tænker ikke tv’et skal tages eller drejes ud.
Så mit spørgsmål er, om det kan holde til det, uden jeg skal gå og tænke på den falder en dag, når jeg ikke er hjemme :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295392
Lige en heads-up: Når du tilmelder dig får du en besked om, at dine indlæg skal godkendes før de vises på siden. Det hjælper ikke at skrive indlægget flere gange ;)
Af MontørThomas
#295395
Hej og tillykke med skærmen...

Du har for så vidt givet svaret allerede til dig selv.....tv er for tung til beslaget...hvis det er dig ligemeget med hensyn til træk ud og dreje beslaget så smut ned i Biltema for investerer i et fladt på væg beslag til hele 199,- som kan trække 30 kg....Er det ikke det mest fornuftige...? det du har nu kan muligvis godt taget mere end der der står det er ratet til...men er det det værd for blot 199.- danske kroner???
Af capperthommesen
#297843
Ligesom MontørThomas siger, så besvarer du lidt dit spørgsmål selv. Jeg ville aldrig tage chancen, simpelthen fordi, at beslaget ikke er lavet til et fjernsyn af den størrelse. Det lyder også til at være et relativt dyrt fjernsyn, så det ville være ærgeligt, hvis det røg på gulvet.
Var jeg i din situation, ville jeg investere det relativt beskedne beløb og være sikker. Du kan for eksempel finde en masser her, der kan bære op til 80 kg: https://www.avxperten.dk/vaegbeslag-42-80-tm/
Brugeravatar
Af hans123
#297845
Hvis du kan montere det super godt i væg og aldrig trækker det ud skal det nok holde.

Men hvad nu hvis det falder ned ?

Der er årsag til at der angives hvor meget de kan tåle