Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#284169
Rasmus Larsen skrev:
Turbo skrev:Kommer der f.eks. en fra Kina start med IP 120, får vedkommende smidt i hoved med det samme "From China?? You haven't any thing to do on our Forum in Denmark, idiot! Fucking robot!" - det er noget jeg har skrevet ind forummet skal smide i hoved på dem.
Lige præcis Kina kunne vi måske godt lukke ned for, men fordi vi også har den internationale side FlatpanelsHD, så skal serveren være tilgængelig fra næsten hele verden.
Så er spørgsmålet, ved i om jeres side er tilgængelig i Kina :)
Af Turbo
#284174
Rasmus Larsen skrev:Jeg synes at smæk med bambus er mere passende.
Ja Rasmus, giv dem nogle smæk med nogle bambus pinde, så kan de lære det, hehe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#284228
Det er svært at dæmme op for de spammere som rent faktisk er mennesker. Det virker ikke som om det er rene bots. Vi får også danske brugere igennem lige nu, som helt klart har en anden agenda, men som er personer i den anden ende. Brugere der skriver en del spam-lignende indlæg og så lige tilføjer en signatur i profilen efterfølgende.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#284357
"Nedtur" for nu at blive i dansk Rockers By Choice jargon.. ;)
men yep der bliver oprettet spam-indlæg som var der ingen dag imorgen.

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#284369
Hvor kan jeg købe de der bambus-pinde?...

Nåh. Der er her tidlig morgen installeret et anti-spam modul i forummet. Det gør overordnet 2 ting:
1. Tjekker nye brugeres IP, email og nogle andre kriterier op imod en fælles spamdatabase
2. Hvis de alligevel får oprettet bruger, så blokeres brugeren såfremt der bruges kinesiske eller kyrilliske tegn samt visse vendinger mm.

Det betyder dog også, at I ikke fremover skal skrive jeres indlæg på kinesisk eller russisk herinde :)

Det ser ud til at fungere efter hensigten. Siden installation er der fanget 5 spam-brugere i forsøget på at oprette en forumprofil. Det skal dog nævnes, at den del af anti-spam-systemet, der tjekker indlæg lige skal oplæres. Hvis spammerne f.eks. vælger at skifte til thai-bogstaver, så skal vi lige have indtastet nogle ekstra ting i systemet

EDIT: Ved nærmere eftertanke, så smider jeg thai-bogstaverne i systemet med det samme...
Brugeravatar
Af Pataya
#284377
Jeg føler mig stødt over ikke længere at kunne smide et par kinesiske vendinger i mine indlæg.
Af Turbo
#284423
Rasmus Larsen skrev:Hvor kan jeg købe de der bambus-pinde?...
Hos de selvsamme Kinesere, hehe ;)
Rasmus Larsen skrev:Nåh. Der er her tidlig morgen installeret et anti-spam modul i forummet. Det gør overordnet 2 ting:
1. Tjekker nye brugeres IP, email og nogle andre kriterier op imod en fælles spamdatabase
2. Hvis de alligevel får oprettet bruger, så blokeres brugeren såfremt der bruges kinesiske eller kyrilliske tegn samt visse vendinger mm.

Det betyder dog også, at I ikke fremover skal skrive jeres indlæg på kinesisk eller russisk herinde :)

Det ser ud til at fungere efter hensigten. Siden installation er der fanget 5 spam-brugere i forsøget på at oprette en forumprofil. Det skal dog nævnes, at den del af anti-spam-systemet, der tjekker indlæg lige skal oplæres. Hvis spammerne f.eks. vælger at skifte til thai-bogstaver, så skal vi lige have indtastet nogle ekstra ting i systemet

EDIT: Ved nærmere eftertanke, så smider jeg thai-bogstaverne i systemet med det samme...
:Thumbs up:
Af Turbo
#284827
Det er da helt vildt med de bots pt. - Jeg håber I får styr på dem så I ikke skal rydde op efter dem hele tiden.
Af Turbo
#284830
"yzzsss6" det bruger navn burde ikke kunne oprettes - der er ikke noget sted i verden, hvor der er 3 ens bogstaver lige efter hinanden i et navn.
Det kan kun forekomme via 2 navne f.eks. for-og-efternavn skrevet uden mellemrum.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#284835
Der er eksempler i vores system på, at folk bruger alias med tre bogstaver efter hinanden. Vi har ikke krav om at man bruger sit rigtige navn herinde.

Der slipper stadig en smule spam igennem, men det er tæt på umuligt at forhindre "aewgeg" eller andre tilfældige slag på tastaturet. Til gengæld kan jeg notere mig, at anti-spam-systemet dagligt fanger mange hundrede spam-indlæg. Og det er kun dem, som er kommet igennem brugeroprettelsen. En del spam-bots afvises før de får oprettet bruger.

Systemet skal stadig lige tilpasses og oplæres, men jeg er stadig overbevist om, at der sidder en rigtig person i den anden ende, hvorfor jeg undlader at gå i yderligere detaljer med vores anti-spam tiltag her.
Af Turbo
#285075
Jeg tro ikke på at der er mennesker bag - jeg har lige kikket på de 25-30 spam tråde der er pt. Det er bots alle sammen, det er jeg ret sikker på.

De vil bl.a. have at du skal drikke noget af deres Capputtino, hehe.

De skulle have nogle smæk med nogle bambus-pinde til fingrene knækkede, så de ikke kunne kode bots mere.

EDIT: De belaster serveren hel vildt - da jeg skulle poste indlægget her og logge ud, tog det 1½-2 min.