Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288175
Så længe der sidder et menneske i den anden ende, så vil vi aldrig kunne lukke 100% af for dem. Men vi må se hvad vi kan tilføje af ekstra automatiske foranstaltninger, for vi er da enige om, at det er pænt irriterende, som det er nu.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288176
Måske skal konto bekræftelse rykkes fra webside til email, og spørgsmålet om validering ikke bare er links mere men flere forskellige links i email og kun en er den rigtige :) Hvordan det så skal håndteres ved jeg ikke men mail skal tage højde for google translate og de fejl der laves der :)
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#288200
En søgning viser personen også gør det andre steder, men på Flatpanels kalder han sig s.a.o.xin.gs.h.ou.7 og ikke bare s.a.o.xi.ng.sh.o.u

Har fundet en mail på saoxing s.............. og jeg finder også en IP adresse .................. som sjovt nok er fra K... og som laver s.p.a.m på andre fora.

[Indhold slettet af moderator - lad nu være med at klippe spambeskederne, som vi forsøger at undgå ind som tekst, så en Google Bot kan crawle dem!!]

Noget tyder på at personen bruger den kinesiske version af Discuz! X3.2

Kan i ikke prøve at lukke ned for Ki..
Senest rettet af Slettet_8122018 7. dec 2018, 11:10, rettet i alt 3 gange.
Af Hbar
#288202
Kan i ikke sætte en karantæne ind på nogle timer fra oprettelse af konto eller en verification mail som gør at der ikke bare kan postest. I kunne evt. også sætte en begrænsning på antal nye opslag indenfor xx min. sådan at en bruger ikke kan oprette et nyt emne uden der går xx min. imellem. Det vil stærkt begrænse mængden af opslag og i vil kunne slette brugeren før han får postet mere end et par opslag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288206
En karantæneperiode vil bare også påvirke de "rigtige" nye brugere, som sidder og har et problem, de gerne vil have svar på. Hvis du var ny og havde et problem nu og her, så ville det nok ikke motivere dig til at komme herind igen om 3 timer for at stille spørgsmålet.

Problemet her er også, at nogle brugere sagtens kan være oprettet for flere måneder siden, men bare ligger på standby. Når vi kigger loggen igennem, så kan vi se, at nogle profiler er flere måneder gamle, men bare ligger og venter på at blive hevet frem til spam. Et sæt fysiske øjne ville sagtens kunne spotte dem, da navnene helt klart enten er en kineser eller bare random bogstaver, som ingen normal bruger ville gide kalde sig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288207
Jan: Jeg har slettet indholdet af din besked. Det giver ikke mening, at vi bruger tid på at slette spam, hvis du så paster teksten ind igen, så en søgebot kan crawle den.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#288208
Ja, det kan jeg se, vi kan jo ikke skrive om noget som helst nu, for hvis vi skal til at tænke over om vi skriver visse ord eller tegn, og det kan blive tolket af en søgebot, hvad skal man så skrive.

Som det er lige nu får man ingen fornøjelse af et forum, syntes ikke at recordere har været ramt.
Af Grandahl
#288210
Det er en decemberoplevelse, kunne være man skulle overveje at lære Mandarin :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288212
JanTheMan skrev:Ja, det kan jeg se, vi kan jo ikke skrive om noget som helst nu, for hvis vi skal til at tænke over om vi skriver visse ord eller tegn, og det kan blive tolket af en søgebot, hvad skal man så skrive.
Så du har et enormt behov for at skrive på kinesisk, eller hvordan skal det tolkes? Jeg bad dig blot om, ikke at copy/paste spammernes indlæg direkte ind i forum igen.

Recordere bruger en andet forumsystem. At vi er valgt skyldes nok to ting: Vi bruger phpBB og vi ligger højt i Googles pagerank, så man får meget eksponering ved at spamme her.
Brugeravatar
Af bbplayer
#289068
Nu skal man vente ca. 8 minutter før man kan lægge et nyt indlæg ind, og lige nu så fortsætter de spam idioter alligevel. Er der ikke en bedre måde at blokere dem på , som andre nævnte ved at analysere font i indlæg eller karaktere skrevne? 8 minutter er lang tid, og så mister man lysten til at svare :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#289454
Jeg lovede en opdatering på situationen i denne uge. I har nok lagt mærke til, at der ikke har været spam de seneste dage.

Vi har knyttet forummet op på Akismet, der er en tjeneste, som scanner nye indlæg. Herudover har vi manuelt - indtil vi sikrer os, at problemet er løst - sat et filter på, så vi godkender første indlæg fra en nyoprettet bruger. Når dette indlæg er godkendt kan man skrive frit fremover. Der er heller ikke anti-spam tjek, når man som bruger når over en vis grænse af indlæg. Målet er naturligvis, at forummet skal være så frit som muligt, men det er en balancegang, når der samtidig findes spammere i alle kroge af internettet.

Det har været en hård nød at knække, men jeg tror, at vi er ved at være i mål. I takt med at vi har implementeret forskellige løsninger - som jeg ikke har beskrevet her - er spam blevet optrappet. Der er blevet sendt rigtig, rigtig mange spamforsøg mod vores forum. Helt vanvittige mængder ressourcer, der går spildt på sådan noget pjat.