Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266800
Det sker også efter sidste update med mit Apple TV 4K, Skideirriterende at ens B7 pludselig tænder midt om natten. Men dejligt at det ikke kun er mig, så bliver det sikkert snart løst.

Udover det bliver jeg mere og mere skuffet over Apple TV 4K. Den fjernbetjening er bare utrolig ringe, har haft Shield før og der satte jeg den bag skærmen uden problemer. Med ATV 4K har den problemer med forbindelsen hvis den ikke ligger 2-3 meter og i syne fra fjernbetjeningen, og det er bluetooth! Giver ingen mening at den virker så dårligt.

Og så er der Dolby Vision som indtil videre har været en stor skuffelse da en serie som Mindhunter slagtes med skiftende sortniveau. Jeg burde nok lave en seperat tråd om ATV 4K problemer og om andre har samme problemer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266807
For os der kører public beta kan vi eventuelt melde fejlen i Feedback app'en. Det har jeg en gang tidligere gjort ved en fejl og Apple svarede rent faktisk tilbage.

Mht. fjernbetjening så står min boks helt gemt af vejen bag en låge, men oplever ikke problemer med forbindelse. Når den skal skrue op og ned skal man dog pege på tv'et, da den her bruger IR. Kan det være forklaringen?
#266810
Min ligger på OLED "hylden" bag fjernsynet. Der må være et eller andet der forstyrrer signalet, selvom det ikke forstyrrede min nVidia Shield.

IR fungerer som det skal, jeg styrer også alt med ATV remoten hvilket inkluderer min Libratone Diva soundbar via IR.
#266811
Jeg oplever heller ikke problemer med min, gemt bag samme låge som Rasmus (vi har samme møbel) i godt 4 m afstand. I mit soveværelse er den gemt i et skab (dog lidt tættere på) og det giver heller ikke problemer.

Meld endelig problemet til Apple via feedback-menuen. Det er super irriterende, at den bare tænder TV'et af sig selv.

DV lader jo ikke til at være Apples skyld, men et FU fra Dolby, som har ramt bredt på alle enheder. Det synes jeg ikke er fair at klandre ATV for andres rod, men det betyder naturligvis ikke, at problemet bare skal ignoreres.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266812
GodmotherTycoon skrev:Min ligger på OLED "hylden" bag fjernsynet. Der må være et eller andet der forstyrrer signalet, selvom det ikke forstyrrede min nVidia Shield.
Det tror jeg godt kan være forklaringen. Der kan være frekvensstøj deromme, bl.a. fordi elektronikboksen på tv som regel ikke er særlig godt afskærmet.

Men anyways, mht. HDMI CEC problemet på Apple TV 4K, så får jeg lavet en rapport på det senere i dag.
Af nilsson
#266916
har ikke apple tv, der sker det samme, hver gang fjernsynet bliver slukket. Tror det kommer et forsinket signal fra tv, det er ikke kun relateret til apple tv
Af ekelund
#266918
Er det noget du så har fundet en løsning på fordi det tages i mod med kyshånd O_O
nilsson skrev:har ikke apple tv, der sker det samme, hver gang fjernsynet bliver slukket. Tror det kommer et forsinket signal fra tv, det er ikke kun relateret til apple tv
Af nilsson
#266922
desværre, havde philips før, sammen med en denon--nøjagtig det samme, med samsung-tv et kan jeg høre et lille klik efter ca. tre minutter, derefter er radioen sluppet--alt inden får slået radioen over til tv-lyd om den så slukker sammen med tv-et. Sker dog ikke, hvis den ikke har været tændt