Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#236273
Hej

Jeg står og skal ud på en længere rejse i 2-3 måneder, hvor jeg skal prøve en masse forskellige ting eksempelvis dykning, riverrafting og zip lining mm.
Jeg har derfor tænkt mig at købe et GOPRO HERO 4, men aner ikke om jeg skal vælge Silver edition eller Black, jeg er klar over at kun Black kan optage i 4k, men er det nødvendigt, og hvordan med batteri levetid, hvis jeg nu er afsted i flere timer om dagen, bør jeg så have 2 eller flere batterier med.
-Jeg har også ladet mig høre der findes forskellige linser/filtrer man kan sætte på alt efter hvad man skal, eksempelvis dykning.

Hvilken bør jeg vælge og nogen forslag til linser/filter mv?
Sætter pris på alle indvendinger
#236311
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe et filter med rød linse til dine dyk. Jeg var selv på en længerevarende rejse for knap 2 år siden, hvor jeg havde Hero 3+ silver edition med som trofast følgesvend på mine dyk.

Jeg oplevede en væsentlig forbedring i videoerne, når jeg havde filteret på allerede under 12 meter. Hvis du som jeg dykker mellem 20-30 meter nede vil jeg råde dig til at have det på under hele dykket. Skal du filme dine ascents/descents vil jeg råde dig til at klikke dit filter af/på efter hhv. 5 meter fra overfladen, da billedet ellers bliver decideret rødt her pga. solen.

Jeg kan ikke rådgive dig ift. HERO 4 udgaven, da jeg ikke kender den, men jeg havde gået efter Black edition pga. 4k, såfremt du har en skærm, hvor du kan nyde dine billeder på efterfølgende.

God tur.
#236339
Hej Andreas

Mange tak for svar, jeg ret overbevist om nu at jeg skal købe mig et filter til mine dyk. Men hvordan med batteri levetiden, havde du flere batterier med på din tur, så du hele tiden havde et nyt klar med strøm på?.
Og kunne du nøjes med et hukommelseskort eller havde du flere?
#236341
Hej igen,

Jeg havde kun det ene batteri med, og jeg synes faktisk at det holdte rigtig godt, men ladede det nok også op hver aften over de 3 mdr. Skal du steder hen med begrænset adgang til el vil jeg nok købe et ekstra med.

Jeg havde 2 x hukommelseskort med. Mener at det var 2 x 8GB, men jeg kan simpelthen ikke huske det.

Køb endelig et filter! Jeg bestilte bare et fra eBay til en 30 kroner og det fungerede upåklageligt.