Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kristianl
#234903
Ja, så længe du rent faktisk har konfigureret et 5 Ghz netværk og din pc/enhed understøtter ac. Eller kører den bare 2,4 og sikkert n som standard.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234907
mbm skrev:jeg mener nu ikke 5 ghz giver bedre rækkevidde.. her er 2,4 ghz stadig bedre..
Sådan er det i hvertfald på min asus AC68
Hos mig har det virkelig gjort underværker. Det kan sagtens være en kombination af faktorer (signal-trængsel, beamforming, MIMO osv.). På 2,4 GHz kan jeg ikke bruge mit WiFi udenfor. Da jeg boede i centrum af København tidligere, rakte 2,4 GHz ikke mere end et par meter indeni lejligheden. Der var for mange andre 2,4 GHz netværk i nærheden.

Mine erfaringer er i hvert fald, at rækkevidde i praksis imellem 2,4GHz vs. 5GHz falder ud i 5GHz's favør.
Af Turbo
#234908
Rasmus, ved du så hvorfor det forholder sig som jeg beskrev ang. de 2 extender? 5 GHz'en får aldrig forbindelse mellem de 2.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#234909
Don't know. Min tilgang til opsætningen af WiFi-netværk er rimelig praktisk. Køb noget, se om det virker :) Undervejs har jeg gjort mig den erfaring, at WiFi-routere som sendes med fra internetudbyderen ofte er ret dårlige.
Af Turbo
#234911
Hehe okey ;)

Det cablemodem jeg har fra YouSee har jeg sat WiFi på off, jeg bruger min egen Nighthawk x4 AC2350 til WiFi, så jeg kender ikke til WiFi delen i det fra YouSee. Men jeg har hørt om flere der ikke er tilfreds med WiFi delen (ofte er dårlige) :)