Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#230884
Jeg tænkte, at der sikkert var en masse computere-brugere herinde der havde en holdning til tastaturer...

Ganske kort... Skal jeg vælge MX blue, eller MX brown, hvis jeg skal have et mekanisk tastatur til allround brug?

Ved godt at der er en masse "nørd-fora", hvor det er bleve debatteret. Jeg tænker bare at der herinde må være nogle helt almindelige mennesker, med helt almindelig erfaringer
Af BrianH
#230885
Kender godt forskellen på de to (det kan man jo læse på nettet)
Men hvad bliver man mest glad for i dagligdagen?
Af Vaag
#230886
Jeg har selv haft et mekanisk tastatur (Corsair), men endte med at skifte det ud til fordel for et Logitech Illuminated.

Nu er det selvfølgelig meget forskelligt hvad og hvor meget folk bruger deres tastaturer, men for mig var det ikke svaret med et mekanisk.

Tasterne var meget højlydte og jeg mestrede aldrig at bruge dem på den rigtige måde.

Hvis du ikke allerede har erfaring med mekaniske tastaturer vil anbefale dig at få prøvet dem selv, det kan være i special-butikker (Føniks har nogle mekaniske tastaturer) eller ved at bestille et tastatur på nettet og benytte dig af retur-retten hvis det skulle blive nødvendigt.
Af BrianH
#230891
Det lyder som om tasterne er svære at bruge effektivt. Jeg er ikke vant til at bruge et mekanisk tastatur. Men jeg mangle et tastatur, og har ladet mig fortælle at det er det bedste. Prøvede at kigge i Bilka, men der var ikke udstillet nogen man kunne prøve
Af Preben Jensen
#230902
Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge dit keyboard til

Blue er mest til at skrive på, de larmer en del og du kan mærke click i fingeren

Brown er en switch der ligger i midten den er ikke glat og lydløs men heller ikke super clicky og larmende.

Hvis du har mulighed for at besøge en butik hvor du kan prøve dem så ville det nok være en god ide.

Men til blandet brug (gaming, surfing, chatting osv) ville jeg nok vælge Brown frem for Blue

Hvis du søger en mere blød knap der lyder mere som "thump" "thump" så kan du prøve Logitech's ROMER-G switches, det er en anden slags mekanisk switch specielt udviklet til gaming. De bliver produceret af Omron for Logitech:

https://www.youtube.com/watch?v=9fNiJKh6q-E

http://gaming.logitech.com/en-us/gaming-keyboards

Hvis jeg skulle give dig et godt råd, så ville det være at gå ned i en butik og prøv dem, tryk godt og længe på alle deres keyboard, gå hjem og tænk over det, prøv dem mindst en gang mere inden du beslutter dig.

Jeg må nok indrømme, at jeg er blevet ret vild med Logitech's ROMER-G switches, men de første par gange sagde de mig ikke rigtig noget, men efter jeg havde prøvet dem et par gange i butikken så skal jeg da lige love for at jeg faldt jeg for dem. Selvom de er lavet til gaming så er de rigtig gode all-round.

ROMER-G er virkelig en god kvalitets switch, og den føles meget naturlig og er ikke svær at bruge eller kræver tilvænning på samme måde som MX Blue og Browns, men hvis man er vild med click click click så skal man nok vælge en Cherry switch :)

I sidste ende er det et spørgsmål om smag og behag og hvad de skal bruges til :)

PS: Dem Razer bruger i deres keyboards i dag er nogle billige knockoff kopi switches, ikke ægte Cherry!, så køb hellere et andet mærke.
Senest rettet af Preben Jensen 20. apr 2016, 17:28, rettet i alt 2 gange.
Af LBC
#230903
Jeg bruger et Corsair K70 med MX Red switch. Det er den switch der er mest stille, og uden bumpet som de andre.

Fantastisk keyboard, og jeg ville ALDRIG gå tilbage til rubberdome
Og det er også rød, du skal købe hvis du spiller spil, det er klart den der er mindst trættende for fingrene

En uge efter du har købt det, går du aldrig tilbage til rubberdome taster

Det kan også fåes lidt billigere uden numerisk keypad (Tenkeyless) K65
Af Preben Jensen
#230905
Mange har dog problemer med at skrive på Red switches fordi de er så lette at trykke på og meget stille :) Red er nok dem der kræver mest tilvænning vil jeg sige, og ikke en all-round switch. Men derimod en switch der finder sine fans hos hardcore gamers :)
Af coffee
#230906
Computercity har masser af keyboard udstillet.
Af Preben Jensen
#231163
Det er sku også billigt!

Blå er rigtig gode, det eneste er de larmer, men hvis det ikke generer dig, så er de super, specielt til at skrive på.
Af LBC
#231169
Det er også en vanvittig god pris, for et keyboard med MX Cherry switches uanset hvilken farve.

Jeg tænker det har kostet mere at lave, end den salgspris der :p