Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219286
Hej :(( Jeg er virkelig frusteret. Jeg har et Samsung 40" (UE40ES6305) det vil jeg gerne bruge med netværk og internet, men det virker bare ikke. Jeg havde en Dlink router DIR 655, men nogle mente den ikke kunne trække så mange enheder og også tv. Har købt en ny router som er meget stærkere fra Netgear en AC 1200. Den kører fint på Pc, tlf. Ipad, bærbare. men ikke på tv'et?
den afbryder hele tiden, har prøvet at opsætte netværket manuelt med IP, netmaske, gateway og DNS server, virker heller ikke? Har købt en cromecast og ville prøve med denne. Finder cromecaster på netværket(fuld styrke) vælger det netværk/pinkode den skal koble op til, men det vil heller ikke lykkedes, hverken på tv'et eller bluray afspilleren. hvad er der galt, hvorfor vil det ikke lykkedes. HÅBER der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe, for det er rigtig træls at have mulighederne, men ikke kan udnytte dem.
Vh. Allan 8-)
#219301
Det kunne godt lyde som om at problemet er router-relateret. Hvis du går ind i indstillingerne for routeren har du så mulighed for at opsætte sikkerhed imellem f.eks. WPA og WPA2? Vha. udelukkelsesmetoden kunne du måske også starte med helt at fjerne kodeordet og så skridt efter skridt slå det til igen og se om det ændrer noget.

Det er ikke altid, at signalstyrken, som vises, passer. Bor du i lejlighed? Jeg havde selv meget store problemer i min gamle lejlighed fordi der var 20-30 trådløse netværk i nærheden.