Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NicklasAM
#218920
Hej drenge.

Jeg er i den lidt mærkelige situation, at mit Sony W905 til tider angiver "intet signal" eller "dårligt signalkvalitet".
Dog sker det kun, når jeg ser 3+, TV3, 3puls, Comedy Central, BBC Brit, TV3Sport1+2 og Eurosport-kanalerne.
Hvis jeg ser TV2, DR3, Zulu osv., er der ingen problemer.

Det er første gang, at mit fjernsyn gør dette. Grunden til at jeg virkelig finder det mærkeligt er, at jeg installerede mit nye Sony KDL-43W805 for et par dage siden, og dét fjernsyn har ingen problemer med at afspille de omtalte kanaler.

Har I nogen anelse om, hvorfor der kun er problemer med mit Sony W905, som der ellers har været fejlfrit i godt og vel ét år, når det kom til signalkvalitet.

Jeg håber, at I kan hjælpe :-)
Af don kello
#218924
Hej NicklasAM
Måske et lidt dumt svar, men har Du chekket antennestik og kabel til TV-et?
Har fornylig selv været ude for meddelelsen: "Intet eller dårlig signal", hvor det viste sig at være antennekablet der var "gået", uden der var nogen, det havde rodet med det.!
#218966
Er det YouSee du har så gå ind i produktsupport og så system oplysning (grøn knap) der kan du se MHZ på kanalen hvis de står på over 800MHZ så gå ned til tvilling kanalen eks Tv3+ og se om den står på under 800MHZ eks 66.003MHZ.
Har lige haft samme problem med det ene tv og ikke NR,2 Tv og nu virker det efter de ligger under 800MHZ.
Af NicklasAM
#218972
Jeg har tjekket kablerne, og der virker ikke til at være noget problem.
(Dog mener jeg heller ikke, at det kan være kablerne, nu hvor jeg sagtens kan se TV2, Zulu osv.)

Jeg skulle selvfølgelig have nævnt, at YouSee er min udbyder af TV-kanaler.

Indtil videre har der ikke været nogle former for problemer med signalkvaliteten - ligeledes er der ingen problemer med signalkvaliteten på mit nye fjernsyn i soveværelset, så det virker bare meget mærkeligt..
Af flatnesdam
#218992
Problemet kan måske skyldes for kraftigt signal. Jeg har haft nogle lignende problemer efter at min antenneforening fik nyt udstyr, hvilket åbenbart betød at signalet blev kraftigere. Problemet var kun på nogle enkelte antenneudtag i huset og kun på nogle kanaler. Når jeg satte et langt antennekabel imellem antenneudtag og TV forsvandt problemet. Løsningen var at skrue ned for antenneforstærkeren.
Indstråling i et dårligt antennekabel kan også være årsagen hvis kanalen ligger på en 4G frekvens.