Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331466
Jeg kigger efter en boks, som kan indeksere og afspille alle formater af film og lyd. Tænker noget a la Boxee Box, som jeg engang havde, men som gik itu.
Har også haft en raspberry pi, men den blev jeg aldrig rigtig gode venner med.
Tænker ikke, at mit samsung q95t har en app, som kan klare det.
Pft.
#331582
Hvis du overvejende har behov for en løsning, der kan afspille egne rips af både billeder, lyd og video, vil jeg pege på en Android boks, hvor du f.eks. kan installere KODI, som er gratis og også fungerer sammen med andre styresystemer.
Hvis det skal være billigt, og du kun har behov for at streame, er en Xiaomi Mi TV Box et godt bud:

https://www.pricerunner.dk/pl/649-47508 ... ign-Priser

Ønsker du det bedste, må Nvidia Shield TV være højt på listen:

https://www.pricerunner.dk/pl/649-50655 ... ign-Priser
#331585
Apple TV 4K (2021) til streaming apps + Infuse til lokale videofiler.

Hertil en Raspberry Pi + DAC til musik. Eller evt. en receiver eller andet anlæg med indbygget streaming.

Hvis du ikke blev gode venner med Raspberry Pi (til video, formoder jeg) bliver du næppe heller gode venner med Shield TV.

Xiaomi Mi Box S er billig og du får, hvad du betaler for, hvilket ikke er meget. 2GB RAM og 8GB lagerplads. Ingen Ethernet-forbindelse, så du skal have en god trådløs forbindelse. Den efterhånden gamle SoC har det ikke helt godt med 4K/HDR, men skulle da kunne håndtere det meste du måtte have af materiale i FullHD/SDR - så længe der ikke er tale om 10-bit H.264.

Du kommer længst med Apple TV 4K/Infuse til video og en separat løsning til musik.
#331592
OrigT-Duck skrev: 1. jun 2021, 06:26 Shield understøtter det hele. Og hvad jeg ved af, understøtter infuse kun film
Det kan ikke sammenlignes. Shield er selve platformen hvor Infuse er en app.
Med de rigtige apps understøtter en ATV sikkert også det meste.

På en Shield kan du installere KODI eller Plex og få det meste vist på storskærmen.

Nu har jeg ikke haft ATV ret længe, men her bruger jeg Infuse til film og DS Photo til billeder.
#331614
Det er den, jeg anbefaler og selv kører med, men den er bestemt ikke blot "plug and play" eller " good to go", som det ser ud til, du efterlyser, da den er "software-baseret" modsat din Boxee, som er "hardware-baseret" (har faktisk en Boxee Box liggende, næsten ubrugt, som du er velkommen til at købe).
Det kræver, du selv installerer de apps, du har brug for, og bruger noget tid på at opsætte den, som du synes, den skal fungere!

KODI fungerer i øvrigt også på Windows, så du kan jo til en start installere det på din PC, så kan du lege med det, og se om det er noget, du har lyst til at rode dig ud i.

Hvis du har mulighed for der det, kan du så tilslutte din PC eller en bærbar til dit TV.

Det en Android box giver dig, er en forholdsvis billig enhed, der er udstyret med hardware og en betjening, der udmærker sig i forhold til at afspille medie-filer, er strømbesparende og støjfri...