Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#324488
OrigT-Duck skrev: 16. dec 2020, 11:17 Problemet emmed spinnings whreel er der stadig på trods rest af Hele Apple tv osv. Og sidste gange gang drtv blev brugt, det var ved starten af december., Indtil mine døtre blev trætte af at se på det hjul.
Jeg tjekkede anmeldelserne på app-siden og jeg vil medgive, at DRTV app'en ikke har fået de bedste anmeldelser med på vejen på det seneste:
https://apps.apple.com/dk/app/drtv/id87 ... ll/reviews

Et gennemgående svar er, at der arbejdes på sagen/sagerne.

I et enkelt svar (som jeg ikke lige kan finde igen) stod der, at der vil komme en større opdatering i starten af det nye år.

Jeg har dog en stærk tro på, at DRTV er så vigtig for DR og at tvOS og iOS-platformene ditto er så vigtige, at de nok skal sørge for at få løst problemerne hen ad vejen.
#324489
Torben Rasmussen skrev: 15. dec 2020, 21:57
lennon skrev: 15. dec 2020, 20:09 Primært streaming = AppleTV
Har du lagret film lokalt = Shield
Hvorfor udelukker lokal lagring af film Apple TV? Jeg har da fint adgang til mine 100-vis af film fra min NAS via Infuse.
Min personlige erfaring er at dekodning er væsentligt mere tilgængeligt på en Android-baseret dims. Jeg har selv ATV og Shield, og jeg har opgivet at tilgå min plex server fra ATV. Primært fordi jeg ikke gider betale for Infuse/Plex Pro, når jeg kan bruge KODI gratis på Android.

Med det i mende, så mener jeg personlig også at ATV er overall den bedste platform - Android TV er alt for rodet og fyldt med "suggestions". Og jeg har prøvet stort set alle platforme, dengang jeg gad bruge tid på at rode med dem.
#324496
Vi oplever heller ikke spinning wheel på DRTV her. Til gengæld er app'en ret slem til at crashe, så man står på hovedskærmen igen. Ungerne klager lidt. Disney+ har dog samme problem, så selv større firmaer kan også have problemer med at komme sikkert i mål.
#324505
Torben Rasmussen skrev: 16. dec 2020, 17:06 Vi oplever heller ikke spinning wheel på DRTV her. Til gengæld er app'en ret slem til at crashe, så man står på hovedskærmen igen. Ungerne klager lidt. Disney+ har dog samme problem, så selv større firmaer kan også have problemer med at komme sikkert i mål.
Jeg kan læse enkelte steder, at Apple TV har problemer med 24 hz materiale og stuttering - er det meget mærkbart? Eller er det kun et problem/irritation, hvis ATV'en selv forsøger at matche frame rate?
#324507
Det er når den afspiller materiale i 24.000Hz. Den understøtter kun 23.976Hz. Det er reelt kun et problem med Netflix-originale film og enkelte af deres serier (indtil videre har jeg set det i The Witcher og The Queen’s Gambit).
#324508
Naiera skrev: 16. dec 2020, 21:45 Det er når den afspiller materiale i 24.000Hz. Den understøtter kun 23.976Hz. Det er reelt kun et problem med Netflix-originale film og enkelte af deres serier (indtil videre har jeg set det i The Witcher og The Queen’s Gambit).
Er det åbenlyst, når den hopper/skipper?

Det virker mærkeligt, at det kun skulle være Netflix, som producerer i 24hz - men det er det åbenbart?

Men intet fix kan jeg forstå?

I længden ville det nok ikke genere mig det helt store, men hvis jeg skal sælge boksen til fruen, så giver det nok ikke point på kontoen, hvis det ved nogle streaming-tjenester virker som en nedgradering ift. tv'ets egne apps O-O
#324512
Det kan forhåbentlig fixes med software, men Apple plejer ikke at være hurtige med den slages rettelser.
#324513
Naiera skrev: 16. dec 2020, 22:05 Det kan forhåbentlig fixes med software, men Apple plejer ikke at være hurtige med den slages rettelser.
Enkelte af de tråde, som jeg er stødt på, er fra 2017, så du har nok ret i, at det ikke ligger øverst på Apples skrivebord :)
#324516
steadi skrev: 16. dec 2020, 22:08
Naiera skrev: 16. dec 2020, 22:05 Det kan forhåbentlig fixes med software, men Apple plejer ikke at være hurtige med den slages rettelser.
Enkelte af de tråde, som jeg er stødt på, er fra 2017, så du har nok ret i, at det ikke ligger øverst på Apples skrivebord :)
Hvilke indlæg er det præcis du refererer til?
#324517
Naiera skrev: 16. dec 2020, 22:21
steadi skrev: 16. dec 2020, 22:08
Naiera skrev: 16. dec 2020, 22:05 Det kan forhåbentlig fixes med software, men Apple plejer ikke at være hurtige med den slages rettelser.
Enkelte af de tråde, som jeg er stødt på, er fra 2017, så du har nok ret i, at det ikke ligger øverst på Apples skrivebord :)
Hvilke indlæg er det præcis du refererer til?
Ikke indlæg på Flatpanels, men bare hvad der lige kom op, da jeg googlede.
#324518
Hvad er det præcis de indlæg handlede om?