Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#324545
Supergris - Jeg har først nu overvejet om citatet kunne redigeres, så derfor de meget lange citater tidligere. Jeg sørger for at redigere, hvis jeg citerer, tak!

Naiera - Umiddelbart ser det ud til at være hvert 42. sekund, som du har nævnt. Tidligste tråd jeg kan finde, hvor hvert 42. sekund bliver nævnt, er på avsforum fra marts 2018. (ved ikke om det er pænt at linke til andre fora, så jeg undlader).
#324550
Jeg har tidligere beskrevet problemet herinde, og det er noget længere tid siden, da jeg havde en ældre medieboks. Det er et kendt problem på bokse, som ikke korrekt understøtter enten 23.976 eller 24 fps - problemet går begge veje, så hvis én af billedraterne ikke understøttes, så vil det give et hak når lyden igen matches til billedet, hvilket sker i det øjeblik, at der fremkommer 1 frames forsinkelse mellem de to. For mit vedkommede var problemet i sin tid, at min boks ikke understøttede 23.976 fps, hvilket er en langt mere almindeligt forekommende billedrate, så jeg oplevede det på stort set alt materiale, og til sidst var det næsten som at have ticks - jeg så det konstant.

Du linker bare til andre fora som du lyster. Vi er ikke så sippede på dén front ;) Det er mere generende i de tilfælde, hvor man linker til anmeldelser af TV eller artikler, som også findes herinde, men hvor man ikke lige inkluderer vores test/artikel også.