Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320475
Hej alle

Nogle herinde som har erfaring med at få Dolby Atmos til at virke fra Netflix på Apple TV 4k. Det virker fint på Disney+ appen.
Mit setup er en soundbar fra Samsung HW-960k med Atmos og et ældre Sony LCD HD tv.

Atmos virkede for ca 1 år siden men holdt efterfølgende op med at virke. Har prøvet at slette app og installere igen.

På forhånd tak for inputs :).
#320493
Jeg kan ikke få Dolby Atmos til at virke på Netflix eller Disney+ efter opdateringen til TVOS 14. Jeg har en JBL 9.1 bar, hvor mit ATV4K er direkte tilkoblet. Før i tiden stod der "Dolby Atmos" i barens display, når der blev afspillet Dolby Atmos materiale fra Netflix og Disney+. Nu står der "Dolby Atmos Multi-Ch Pcm", hvilket JBL har oplyst mig, er fordi baren ikke længere modtager Dolby Atmos signalet fra mit Apple Tv.
#320510
Martin Møller:
Dolby Atmos multi-channel PCM er korrekt Atmos. Apple TV 4K udpakker Atmos signalet før det sendes. Det gøres som PCM med metadata (såkaldt Dolby MAT).

Traditionelt har enheder såsom Blu-ray-afspillere sendt Atmos som en bitstrøm og ladet soundbar/receiver dekode det. På vejen mod at udbrede Atmos til systemlyde, spil, live-indhold mv. er den metode dog ikke ideel, da det involverer en vis forsinkelse.
#320536
Rasmus Larsen:
Da jeg skrev til JBL omkring det, fik jeg dette svar:

Thank you for your question. Dolby Atmos Multi-Ch PCM is basically multi-channel stereo and not "real" Dolby Atmos. The switch to this sound format could have been caused by your sound source or the file that you were playing. We would advise you to have a closer look at the sound and eARC settings on your TV and sound source.

Er JBL forkert på den, eller forklarer de det bare ikke særlig godt?

Jeg læste denne tråd på Apple, og hvad jeg tolker ud fra den, så svarer mit situation sig til "PCM Multichannel with Atmos, decoded from Dolby Digital Plus with Atmos."

https://discussions.apple.com/thread/251031648

Så jeg kan godt regne med, at det er Dolby Atmos lyd jeg får i min bar?
#320537
Det er Atmos, du får, ikke "Multi-channel stereo".