Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318721
Nvidia Shields nyeste opdatering (8.2) retter angiveligt en masse fejl og giver nogle forbedringer, men jeg har ikke tidligere oplevet så mange nye fejl ved en opdatering som denne gang.

Så nu vil jeg gerne tilbage til forrige version - nogen der ved hvordan man gør det på en 2015-udgave?

Fejl:
Mange (men ikke alle) Youtube-videoer fryser i et kort sekund er lige efter start.

Flere (men heller ikke alle) Youtube Live-feeds starter forfra hele tiden.

Meget kortvarige billedforstyrrelser (glitches) i bunden af billedet ved film og serier på Kodi. Ofte lige omkring start.

DRTV-appen kan ikke længere bruges med Start Forfra på Live-udsendelser (hvis jeg fx vil se Tv-avisen fra start selv om den har kørt i ti minutter). De første 10-20 sekunder afspilles, hvorefter udsendelse starter forfra igen.
#318890
Jeg har gendannet Shield og det har tilsyneladende hjulet på DRTV-appen. Muligvis også Kodi. Førstnævnte virkede i hvert fald efter hensigten i dag.

Problemet med YouTube er der stadig; billedet fryser i starten, men lyden er ikke påvirket. Andre har også meldt det problem ind, men ifølge Nvidia er der et problem med YouTubes app og ikke med Shields opdatering.

Jeg har dog løst det ved hjælp af en app, der hedder Smart YouTube TV . Nu er der ikke nogen videoer, der fryser. Alt ser ud til at virke. Så Nvidia må jo have ret.

Appen er egentlig beregnet på at fjerne reklamer fra YouTube (som jeg synes er taget voldsomt til på det seneste) hvilke den gør til perfektion. Så den kan stærkt anbefales uanset om man har "frostproblemer " eller ej. (https://smartyoutubetv.github.io/)