Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LowDog
#295385
Har lige fået mit nye 75XF90 i dag, den gamle skærm var ikke med 4K.

Da jeg kører alt via min 2012 mac mini, og intet antennesignal har, vil jeg gerne kunne afspille 4K direkte fra den.

Jeg er klar over jeg også kan bruge den indbyggede netflix app på TV'et og se 4k derfra. Men kan læse at min mac mini burde kunne tweakes til at skyde 4k ud via thunderbolt. Dog max i 30hz. Og her spørger jeg så, er det dårligt at se film i 30hz? Jeg bruger jo både maccen til alm websurfing og spiller film via netflix (chrome browser) og downloadede film via VLC.
Brugeravatar
Af Naiera
#295391
Sidder du der og praler med at du pirat-downloader film?
Af LowDog
#295394
Hvor skriver jeg det?? Man kan købe film til download. Men tak for hjælpen hr betjent.

Desuden har jeg nu fået den til at vise 4k opløsning, fandt så bare ud af at google chrome slet ikke supporter det, så skal man bruge en anden browser.
Brugeravatar
Af Vailant
#295499
LowDog skrev:Og her spørger jeg så, er det dårligt at se film i 30hz?
Langt det meste film materiale er i 24Hz, så det burde ikke være noget problem.
Amerikanske serier kan være i 30Hz.
Skal man højere op end 30Hz, så er der vist kun meget få udgivelser, samt streaming tjenester med eget produceret indhold.

En anden snak er sport - her foretrækkes 50Hz. :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#295502
LowDog skrev:Hvor skriver jeg det?? Man kan købe film til download. Men tak for hjælpen hr betjent.
Det er jo kun den halve sandhed, for du skriver VLC, og opensource understøtter ikke DRM, så du har da nogle problemer med at afspille dine købte titler den vej :)

Bare til næste gang, så skal du pakke historien lidt bedre ind , når du nu vil fortælle andre om dine film eventyr.

Måske mente du bare VLC blev brugt til dine dvd og blu-ray rips som du jo klart nok skal bruge en afspiller til, efter du har lavet backup af dine skiver på hylden.
Af LowDog
#295512
Vailant skrev:
LowDog skrev:Og her spørger jeg så, er det dårligt at se film i 30hz?
Langt det meste film materiale er i 24Hz, så det burde ikke være noget problem.
Amerikanske serier kan være i 30Hz.
Skal man højere op end 30Hz, så er der vist kun meget få udgivelser, samt streaming tjenester med eget produceret indhold.

En anden snak er sport - her foretrækkes 50Hz. :)
Fandt ud af den åbenbart også kan kører 60hz, det er sgu da meget godt gået af en 7 år gammel computer :D Men så er der self opstået næste problem. Det er åbenbart kun Microsoft Edge Browseren som understøtter 4k. Chrome som jeg normalt bruger går vist kun op til 720p (whaaat). Er der nogen alternativer eller addons til chrome man kan bruge for at afspille 4k herfra? Microsoft edge kræver vist jeg installere windows på min mac og det bliver sgu for besværligt.
Af dieseldk
#295519
Hvad er det du forsøger at afspille i Chrome?
Mange streamings tjenester har begrænsninger på opløsning når der afspilles gennem en browser eller understøtter kun bedste opløsning mellem en browser.
Tror godt Chrome kan vise 4k hvis du prøver youtube