Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bsli
#293731
Hej.

Jeg har lige købt et Samsung UE49NU7172, som jeg umiddelbart er godt tilfreds med. Jeg har dog til min ærgelse lige opdaget, at man ikke kan optage tv kanaler på den.

Vil jeg kunne løse problemet ved at tilslutte sådan en boks:
https://www.avxperten.dk/dvbc-modtager/ ... YaEALw_wcB

og så smide en ekstern harddisk til?

Jeg har stofa kabel tv, lille pakke, hvis det har betydning.

Håber I kan hjælpe :)
Af jng
#293738
Ja, Denver-boksen kan optage de kanaler, der findes i din [lille] pakke. Ikke kodede kanaler.
--
Hvor har du købt dit Samsung-apparat? Jeg troede egentlig, at “alle” tv-apparater kunne optage tv-programmer...
Af bsli
#293752
Okay tak for svarene.

Fjernsynet er købt i Bilka, og jeg regnede egentligt også med, at alle nyere tv kunne. Men godt at høre jeg kan nøjes med at købe denne box. Det virker sol et billigt alternativ frem for fx en harddisk optager.

Hvad vil det sige at kanaler er kodede? Jeg har fx TV2 og TV3, disse kanaler er ikke et problem?
Hvad hvis jeg senere får fx 3+, Zulu og den dur?
Brugeravatar
Af bbplayer
#293753
Hvis du bruger et kort i dit tv for at se kanalerne, så kan din nye boks ikke dekode dem, for den har ikke et CI slot til kortet/kortlæser.

Eller kan den optage, hvad dit tv kan finde at ikke krypterede kanaler som Stofa tilbyder.
Af jng
#293759
bbplayer skrev:Hvis du bruger et kort i dit tv for at se kanalerne, så kan din nye boks ikke dekode dem, for den har ikke et CI slot til kortet/kortlæser.

Eller kan den optage, hvad dit tv kan finde at ikke krypterede kanaler som Stofa tilbyder.
Herligt du er enig med mig og gentager det, jeg skrev.
Brugeravatar
Af bbplayer
#293762
jng skrev:
bbplayer skrev:Hvis du bruger et kort i dit tv for at se kanalerne, så kan din nye boks ikke dekode dem, for den har ikke et CI slot til kortet/kortlæser.

Eller kan den optage, hvad dit tv kan finde at ikke krypterede kanaler som Stofa tilbyder.
Herligt du er enig med mig og gentager det, jeg skrev.
Ja , manden spørger efter du har skrevet, så må man jo skrive det på en anden måde, når den første besked ikke var god nok.