Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291854
Jeg har følgende setup:

- QNAP NAS TS228
https://www.qnap.com/en/product/ts-228

- Loewe Bild 3.55 OLED (forbundet online via WiFi)
https://ww2.loewe.tv/int/uk/product-inf ... _55_en.pdf

- Chromecast Ultra

- PlayStation 4 Pro
(Vil gerne undgå at blande den ind i afspilning, med mindre det er den absolut bedste løsning)

Missionen:
Afspille mine film fra NAS’en til tv’et.

Hvis jeg bruger Loewes egen app, så går det nogenlunde med mine gamle film i lav kvalitet (DVD-kvalitet). Men så snart jeg går op i høj kvalitet, så begynder det at knibe, så der kommer små udfald.

Har forsøgt med Plex, som rent faktisk har en app til Loewe. Men det virker bare ikke. Så vidt jeg har læst mig frem til, så skyldes det, at Plex er afhængig af hvor kraftig minNAS er. Og der er min QNAP nok fårking miles away!

Så hvad er den bedste løsning til mit setup?
#291861
Din PLEX klient kan være afhængig af din NAS men igen, kan dit TV afspille den medie stream du vil afspille uden at transkode til et format dit tv understøtter, så vil det gå meget hurtigere.
#291882
Som bbplayer nævner vil Plex kunne sende videre uden at transcode, hvis din afspillerenhed kan håndterer videoformatet. Hvis den ikke kan, så kommer din NAS ind i billedet, da den skal stå og transkode. Det er sjældent den optimale løsning, med mindre alle dine filer er i samme format og du ved at tv'et kan håndtere dette.

Din PlayStation 4 Pro er umiddelbart den eneste, som er kraftig nok til at kunne konvertere video i høj kvalitet.

Mange herinde bruger Apple TV 4K med app'en Infuse. Den koster en smule, men så sker al eventuelt video-transkodning på selve Apple TV-boksen. Så fungerer din NAS som ren lagringsenhed.
#291904
Der findes naturligvis andre løsninger, men mange af de bokse, som folk hidtil brugte (WD, Boxee osv.) er ikke kommet ind i 4K-alderen. Så er der bokse baseret på Android (mobil-versionen), Zappiti eller bokse baseret på Android TV (tv-styresystemet) såsom Nvidia Shield (med f.eks. Kodi).

Men hvis du sætter pris på brugervenlighed og en hel familie skal bruge det, så synes jeg personligt ikke, at de er særlig oplagte.
#292051
Tak for råd. Jeg endte med at købe et ATV4K. Efter lidt udfordringer med lag, fik jeg justeret indstillingerne og nu spiller det max. Valgte at gå med Infuse og det æder alt. Savner dog den feature der var i Plex, hvor man selv kunne bestemme hvad navn den skulle sortere efter. Fx at man samlede Nolans tre Batman film under "Batman 1, 2 og 3", så de lå samlede i oversigten.
Jeg kan se man kan forbinde sin Infuse-konto med sin Plex-konto. Hvad er fordelen ved det?

Kan ikke se Infuse har lavet en lignende tjeneste til Windows. Hvilken er den bedste at bruge, hvis man vil afspille fra en computer (og man ønsker samme overblik, som fx Infuse).

Desuden læser jeg mig frem til, at man skal sætte sin NAS op, så man streamer via NFS/SMB og ikke DLNA. Har leget lidt med det og tror det er sat korrekt op, men er ikke sikker på jeg forstår hvad pokker jeg har rodet med. Kan nogen uddybe?
#292054
Fordelen ved NFS/SMB er, at det er din afspiller, som står for alt arbejdet og ikke din NAS. Er du i tvivl om hvorvidt du forbinder via DLNA eller SMB?

Hos mig samler Infuse fint mine titler under én? Star Wars, Batman, Harry Potter mv er samlet under én titel.
#302330
Denne tråd minder lidt om det jeg søger svar på.

Kan en WD My Cloud Home anbefales til ATV + Infuse, eller skal man have fat i noget 'bedre' som fx WD My Cloud EX2 Ultra? :)

Leder egentlig efter den billigste løsning, som har et acceptabelt støvniveau :)