Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#279642
Det ser ud til, at der kommer i hvert fald 1 ny Chromecast fra Google, når de går på scenen d. 9 oktober for at præsentere nyheder.

En 3. generations model er lækket fordi den kom for tidligt på hylderne hos Best Buy i USA. Det ser ud til at være en erstatning for Chromecast 2, altså den med HD-opløsning. Via Reddit.

Det virker ikke umiddelbart som om, at der er de store ændringer, så den kan næppe alene vende trenden for Chromecast. Vi krydser fingre for en afløser til Chromecast Ultra.

Billede
Af MadMartigan1978
#279668
Er chromecaten indbygget i alle Android Tv (har jeg læst i et ældre indlæg)? Så holder man LG og Sony op imod hinanden, kan man reelt trække de 630,- fra Sonyen, hvis man alligevel skal have en CC med?
Af Supergris
#279673
Hvis man er typen, der zapper meget mellem kanalerne, f.eks når der samtidig vises Formel 1 på RTL, har jeg ladet mig fortælle, ydelsen på Chromecast Ultra er betydeligt bedre (markant lavere ventetid, når der skiftes) end den version, der følger med ved Android TV, som f.eks i en Nvidia Shield TV...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#279674
MadMartigan1978 skrev:Er chromecaten indbygget i alle Android Tv (har jeg læst i et ældre indlæg)? Så holder man LG og Sony op imod hinanden, kan man reelt trække de 630,- fra Sonyen, hvis man alligevel skal have en CC med?
Ja, Chromecast er indbygget i alle Android TV.

Den indbyggede funktioner har dog flere begrænsninger:
- Virker ikke nødvendigvis med alle apps (f.eks. giver HBO store problemer)
- Er låst til 60Hz (den eksterne kan skiftes til 50Hz, hvilket er europæisk standard)
- Virker ikke med HDR.

Hvis man bruger Chromecast så synes jeg, at man bør satse på den eksterne enhed uanset hvad.
Brugeravatar
Af bbplayer
#279680
HDR virker med indbygget chromecast på Sony, dog laver den fejl, så den slår over i HD , og så kan man ikke længere se 4K youtube via indbygget chromecast, den skifter ikon fra 4K til HD. Så skal app lukkes helt indtil man åbner en HDR igen, og den skifter til HD - HDR.
Mærkeligt er så at youtube i menu på sony tv, ikke virker slet ikke med HDR, og de 4K programmer jeg prøvede afspillede i HD.

Så lidt mærkelig sammensætning.

edit: Hov, nu virker 4K+HDR via indbygget chromecast, den ved ikke hvad den vil, eller så er det simpelthen stream som kommer højere op.