Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DaneLaw
#267818
Toranaga skrev: 2160p.HDR.UHD-BluRay.HEVC.TrueHD.7.1. Hjælper det?
Shield model number P2897, version 7.0. Software version 6.3.
P2897 er tilsyenladende gen2 Shield TV,
og ligeldes en HEVC x265 fil..
men er der fuld HEVC understøttelse på gen2 Shield TV for ellers bliver det meget hurtigt en hakkende affære hvis man med delvis 8bit hardware acceleration forsøger at afspille HEVC.

Er det et online-rip, siden du ikke lister release-navnet for med release-navnet kan man se om det er 10bit.. :D :p

Ellers kan man hente medieinfo fra sourceforge og bare paste kildeværdierne, men betyde ikke det store, ville umiddelbart tro at gen2 Shield TV har fuld HEVC x265 understøttelse, har selv et LG B7V og bruger også Kodi bare via en Android box [Android Mi box3 international vers.) som hænger bag på i en cradle.
Blev købt tilbage i 2016 og kostede sølle 39USD og her har jeg ingen problemer med at afspille 10bit HEVC HDR filer, og selvom denne Android box ikke når "Shield TV" til sokkeholderne i egentlig hardware-resurcer.
Shield TV klokker vist mellem 60 og 80.000 i Antntu-benchmark hvor denne Xiaomi mi box topper lige over 30.000.


Billede

men ikke utænkeligt at jeg ville opleve problemer hvis jeg fx knyttede en harddisk på med matriale som bunder i en tilstrækkelig høj bitrate, da der på denne Android box, kun er USB2 interface med sub20mbps bandwidth og adgang til et muligt drev, men X265 har jo en høj effektiv komprimering så fylder næppe alverden og ofte manglende HEVC og hardware understøttelse som kuldsejler HEVC X65 afspilning og giver en yderst hakkende affære..-
Senest rettet af DaneLaw 21. feb 2018, 21:44, rettet i alt 1 gang.
#267819
Filmen er Eddie the eagle ?
Der er nogle hdr film der kører ok og andre ikke.
Jeg har rodet lidt med Hdmi indstillinger i shield indstillinger. Kan det have noget at sige?
Har sat den til 3840x2160 59,940 YUV 420 10-bit rec 2020
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267821
Video.......: 3840x2160 45000 kbps
Audio.......: English TrueHD 5102 kbps 8ch & English AC3 640 kbps 6ch
[C?B)
Hvis det er denne remux, så kan jeg ikke umiddelbart se om det er 10bit.
prøver lige selv at tage et kig på Kodi, og se hvordan disse HEVC filer egentlig takles.
Afspiller du på intern HDD eller via wireless NAS eller lign eller har du fx en HDD tilslutttet til en mulig port på ShieldTV

Prøv evt en mindre krævende profil på ShieldTV og se om det gør nogen forskel..
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267825
Ser ud til at 10bit er mere eller mindre normen på disse UHD HEVC.

Er der andre UHD HEVC filer som spiller uden problemer?
Ellers så prøv at ændre profil [res] på din ShieldTV, og se om den kan magte det uden hakkeri.
men din Shield skulle kunne magte HEVC 10bit. uden problemer, så tjek andre HEV UHD filer, og om det spiller.
Senest rettet af DaneLaw 21. feb 2018, 22:29, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267828
Ja HDMI profil, eller evt prøv og smide den på en ext-harddisk og se om nogle af de andre players i Android kan kapere den.
Er det mangel på valg af embedded undertekster i WebOS native player som gør at du tyer til Kodi.?
#267837
Jeg har prøvet at afspille fra USB, det gør ingen forskel.
Grunden til jeg hellere vil bruge Kodi er primært pga. at TV ikke kan afspille HD-lyd og brugerfladen. Underteksterne virkede på den film, men ved ikke om der er nogle hvor det ikke virker.

Jeg tænkte bare, at nogen måtte kunne oplyse om det virker eller ej på deres Shield og evt. settings. :)