Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#205010
Hej.

Jeg har lige købt mig en Sony STR DH550 og i den forbindelse skal jeg tilslutte min Apple TV.. Jeg har tilsluttet den via HDMI til receiveren, og HDMI mellem receiver og mit Sony tv, samt optisk kabel mellem receiver og tv, da dette ikke understøtter ARC.
Hvis jeg går på Youtube eller Netflix direkte på Apple TV er der fint billede og lyd, ingen problemer der. Men hvis jeg bruger Airplay til at dele mit skærmbillede fra min Macbook Air, f.eks. ved at se film med VLC playeren, så er der kun billede og ingen lyd.

Kan i lure hvor den er gal? For jeg er begyndt at få grå hår over det..
#205020
Hold "Alt/option"-knappen på tastaturet på mac'en nede imens du trykker på lydikonet oppe til højre på skærmen med musen. Så kommer der en menu frem hvor du kan vælge mellem de indbyggede højttalere og Apple TV eller andre Airplay højttalere :)

Giver det mening?

:p
Af Wiinberg
#205022
Jeps, det har jeg prøvet, uden held desværre. Men jeg har indtil videre fundet ud af hvordan jeg får lyden fra VLC over på receiveren gennem en indstilling i programmet. Under lydenheder kunne jeg vælge Airplay. Men jeg forstår stadig ikke hvorfor den ikke sender alt lyd fra computeren videre, når det virker fint direkte til tv'et. Det er ligesom om at den stopper i receiveren.
Af Fred7847
#205023
Prøv lige at se efter opdateringer på Apple TV. Hvis det ikke er nyeste software har det drillet for mig også :)

Men hvis du får lyd via VLC i dens indstillinger over på din reciever og videre på tv'et er det ikke din reciever der fejler noget. Så er det enten computeren eller, som jeg tror, Apple Tv'et der trænger til en updatering i software :)
Af Wiinberg
#205024
Jeg vil prøve en opdatering så :)