Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#194844
Jeg har købt mig en mede8er MED1000X3D medieafspiller og er ved at sætte det til. Når jeg så skal oprette shorcuts til at tilgå mine film mapper fra min pc, spørger den efter mit brugernavn og password til netværk login. Hvor fanden finder jeg lige det? Det har jeg jo glemt for 100 år siden :(. Er der nogen der kan hjælpe, please???
Kan godt se den på netværksoversigten og kan også godt afspille film via twonky som fugte med tv men så er hele ideen med at kunne afspille 3d og film med hd master audio, jo ligesom tabt og pengene spilt :(

På forhånd tak derude ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#194955
Kan du ikke bare dele mappen på ny og lave et nyt password til den?
#195133
Har prøvet alt efterhånden men intet virker :(. Har også prøvet at slå password beskyttet deling fra men det hjalp heller ikke. Har prøvet at gøre mit hjemmenetværk offentligt men det samme, den vil have et login bruger og password :(. Kan det have noget med min router at gøre?
#195150
Nope har ingenting med opsætningen på din router at gøre. Det drejer sig om opsætningen på din Windows maskine.
Jeg havde samme upfordring med en Raspberry pie og min MED1000'er.
Når du deler en mappe/fil, giver du rettigheder til en bruger som er den du får lov at tilgå det indhold med.
Lave et local user account http://www.youtube.com/watch?v=POfUnyPk9Vo
Husk den SKAL have password.
Nu adder du denne user til din simple file sharing, og den den den rettighed du ønsker.
Nu skulle du gerne kunne tilgå den mappe med det user account du har lavet.

Det hjalp i hvert fald for mig. Om der så er nemmere måder at gøre det på, det er så et godt spørgsmål. Kan kun komme i tanke om at ligge mappen ind under public folders i din windows, som 'måske' kan gøre at du slipper for ovenstående, men tvivler.
#195157
Når jeg gør som han siger på videoen, højreklikker på computer, Klikker på adminstrer så kommer der ikke local users and Groups frem som på videoen?? Kan du forklare hvordan jeg så gør i stedet? Vill virkelig være en stor hjælp ;). Ellers ser det jo ret nemt ud det han gør på videoen og det kunne være min løsning. Kan bare ikke få det samme frem når jeg højreklikker på computer og trykker administrer. Det er kommer frem hos mig er: systemværktøjer hvor under der står: opgavestyring, logbog, delte mapper, ydeevne. Det næste der står er : enhedshåndtering. Derefter: lager og til sidst: tjenester og programmer Nogle ideer til hvad jeg så skal gøre? Ellers tak for svaret og linket il videoen ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195158
Er du ikke logget ind som administrator på din PC?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195199
Det behøver det ikke være, hvis blot standard-brugeren har administrative rettigheder.