Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sklent
#190885
Hej

Tænker på at anskaffe mig en ipad 4 til normalt brug samt tv out, er det noget der kan anbefales ?

Samt er det lige så godt, som hvis man bruger sin high end pc til tv out ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190886
Det kommer lidt an på hvad du gerne vil. Hvis det er til Netflix, YouTube osv så er iPad en god løsning. Der er dog stadig mange internetsider med video som kører Flash eller Silverlight og dem får det ikke over på tv'et uden en PC.

I visse apps er indhold også blokeret via trådløs Airplay (f.eks. TV2 Play og YouBio), men derudover er Airplay fantastisk. Det kræver også en Apple TV-boks.
Af sklent
#190889
Skal nok mest bruges til afspilning af film etc typisk med VLC player.
Er glad for min løsning pt, med bare at kunne trække billedet over på tv`et fra pc`en via hdmi.
Men ville godt undgå, at skulle have pc`en stående ved siden af tv`et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190890
Hvis du påtænker at bruge den som decideret netværksafspiller hvor du vil afspille lokale filer, synes jeg ikke en iPad er en særlig god løsning. Det kan fungere, men det kræver arbejde.

Har du ikke overvejet en netværksharddisk og så en lille dedikeret netværksafspiller?
Af sklent
#190891
Hvad ville du anbefale ?

Eneste krav er sådan set den kan understøtte VLC, da jeg er glad for muligheden for at sætte undertekster ind på alle sprog.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190892
De er ikke installeret VLC direkte i netværksafspillerne, men du kan godt skifte undertekster. Du kan måske også overveje en løsning med XBMC, som kan installeres på en del forskellige bokse/enheder.

Vi har anmeldt tre netværksafspillere i form af Popcorn Hour A400, Popbox V8, og HDI Dune. Jeg tror de i hvert fald kan give en idé om, hvad du kan forvente af disse afspillerbokse:
http://www.flatpanels.dk/tests.php
Af sklent
#190893
Grunden til min forkærlighed for vlc, er at man kan få den til at afspille kinesiske undertekster.
Noget som jeg ikke har haft held til at få mit smart tv til.

Og umiddelbart tror jeg ikke de medieafspillere, kan mere ind tv`et allerede kan.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190894
De netværksafspillere jeg var inde på er ikke perfekte løsninger, men de klarer opgaven langt, langt bedre end noget tv gør i dag. Om de kan håndtere kinesiske undertekster må jeg dog melde pas på.

Hvis du er mest hooked på VLC, så tror jeg ikke du vil undvære din PC. VLC-app'en til iPad (eller Android for den sags skyld) er efter min mening slet ikke sammenlignelig med PC-versionen.
Af sklent
#190896
Ok takker en bærbar er nok bedre så.

Hvad med kvaliteten på billedet, vil et high end grafikkort give bedre billede på tv`et ind et normalt bærbar grafikkort ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190897
Kvaliteten vil typisk ikke være forskellig når vi bare taler om forskellige grafikkort. Så længe der er HDMI-udgang, så kan du få overført billedet som det var tiltænkt. Du skal dog være OBS på, at man jo på en PC har mulighed for at justere farver direkte i grafikkortet, så det skal du lade være med. Der kan også være lidt med at få frekvensen til at passe, da eks. BluRay-film jo er skudt ved typisk 23.976 Hz, hvilket vil give hakkende billeder hvis ikke udgangen på grafikkortet understøtter dette. Jeg ved ikke om man er kommet så langt, at man kan få grafikkort, der selv skifter frekvens afhængigt af kildematerialet, men det er egentlig en af de primære grunde til at jeg ikke bøvler med HTPC'ere - nemlig at film bruger forskellige frekvenser afhængigt af hvad det er for et medie de kommer fra (PAL DVD = 50 Hz, NTSC DVD = 60 Hz, BluRay = 23.976 eller 24 Hz, osv.)