Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kisraelsen
#186500
Hej alle,

Jeg er den glade ejer af en Synology og efter lidt tid roden i Samsungs ejet AllShare Play blev jeg træt af det og valgte at installere PLEX på min Synology.

Det gik sådanne "ok" i starten, synes dog at når man skulle ind på myip:32400/manage - at det gik langsomt og nogle gange kunne jeg ikke komme ind.

Dette prøvede jeg at afhjælpe ved at åbne port 32400 både i min router men også i DSM router konfig. Dette hjalp i starten, men så igår aftes gik det helt i ged. Jeg slettede PLEX og prøvede at geninstallere det, men det ville den ikke. Fedt..

Idag er jeg så logget på DSM på skolens net - installeret PLEX succesfuldt men nu kan jeg ikke logge ind på min PLEX manage.. den siger følgende:

Denne medie server er ikke tilgængelig for dig
Kontroller venligst at du har tilladelse til at tilgå denne medie server


Er dette fordi jeg sidder på et andet net ind min hjemmenet? - er der andre som også har problemer med PLEX i øjeblikket eller mig der er helt gal på den? :)

Håber I kan hjælpe mig, nu hvor I så varmt anbefalede en Synology og at installere PLEX på den ;)
Af dk9000
#186531
Har du åbnet op for fjern adgang til dit biblotek ?

Det kan du gøre under din plex profil eller på en pc med plex media server.
Af HAT
#187915
Hvilken NAS er det du har? Har selv en 210j og et Samsung ps50c7005 hvor jeg har samme kedelige oplevelser som dig.

Aner ikke om det er nas'en eller tv'et som er problemet :(
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#187921
Så vidt jeg lige husker, så understøtter Synologi 210j ikke Plex, da den har for langsom en processor til at trække programmet, men du ka lige selv slå det op på Synologys side under Plex sektionen, der står det helt præcist :)

Kisraelsen har en DS213 mener jeg, så det er ikke helt samme problem !
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#187922
Ahh ok - 210j er også listet som Plex server hos Synology, men jeg har nu hørt flere klage over problemer med, at få det til at køre uden gnidninger på de små Synology j-model servere !
Har ikke et bud på en løsning, ud over at anvende en anden media server end Plex ;;)
Af HAT
#187940
Hvilken model skal man op i før at Plex serveren bare spiller på en Synology? Synes umiddelbart en 413+ er lidt pebberet...
Af HAT
#187955
Så lige at 214+ er på vej med hw-assisted transcoding. Måske burde man lige slå koldt vand i blodet og se om det er noget der dur.

Findes der en bitte server med ultra lavt strømfobrug, ud over mac mini, som spiller?
Af HAT
#187958
Nej, tænkte mere en mikro server som kan køre Plex media server. Her bruger rigtigt mange mac mini, men det må kunne gøres billigere/bedre?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#187960
Ja ok - noget af det billigste i den retning jeg lige kan komme på er Raspberry Pi, med installeret linux og open source XBMC media player :) Raspberry Pi kan købes til 349kr. hos Komplett :) Hvis du insisterer på at det skal være noget med Plex, blir hardwaren altså tilsvarende dyrere - men du ka selv lige dømme, ved hjælp af linket herunder :)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=774016
Af Dare_Devil
#223280
#RockMedØerne - Så vidt jeg kan forså, spørger HAT ikke til klienten, men til serveren.

#HAT - Et alternativ til MacMini er at sammensætte HW selv. Det kan formentlig gøres billigere end Synology, men det kommer nok til at bruge en anelse mere strøm.