Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#180845
Hej

Jeg har efterhånden opgivet at finde en medieafspiller, der kan afspille alt uden problemer: Alle de deciderede medieafspiller-bokse ser ud til at næsten at virke - hvis man altså liiiige venter på den næste opdatering hvor diverse fejl "helt sikkert bliver rettet".

Jeg er derfor på udkig efter noget, der kan afspille DVD-ISOer og/eller ikke-transkodede DVD-rips i MKV-format med undertekster. Afspilning af bluray-rips ville være rigtig rart, men det er ikke noget jeg forventer. Cover-art vil ligeledes være rart, men jeg forventer ikke metadata-håndtering/scraping.

Samtidig vil jeg gerne have noget grej, der kan afspille alle de for mig interessante streaming-tjenester (Netflix, HBO Nordic og YouBio), så jeg med tiden kan prøve dem alle og vælge den, der passer mig bedst. Det skal siges, at jeg på nuværende tidspunkt regner med at vælge HBO Nordic.

Et yderligere ønske er, at afspilleren har mulighed for source-direct, da jeg efterhånden er rigtig træt af skifte opløsning manuelt på min gamle Sony bluray-afspiller.

Hvis det hele kan findes indbygget i en bluray-afspiller så jeg ikke skal finde plads til endnu en boks i TV-møblet vil det være fantastisk, men det er bestemt ikke et krav.

Hvis man ser bort fra source-direct ser det ud til at, at Samsungs bluray-afspillere med indbygget smartTV-platform kan det ovennævnte, men de kan ikke indstilles til source-direct/BD Wise med mindre man også har et Samsung TV, hvilket jeg ikke har.

Kender I til andre bokse/bluray-afspillere, der kan klare mine forholdsvist begrænsede krav til lokal medieafspilning samtidig med at de også håndterer de nævnte streamingtjenester?

På forhånd tak.

P.S. Det skal siges, at jeg godt ved at Samsungs SmartTV-platform (og vist måske også LGs) pt. er den eneste, der understøtter HBO Nordic, men da jeg efterhånden har undværet en medieafspiller i en del år kan jeg sagtens vente måneder på at eks. Sony får lov til at smække en klient til HBO Nordic i deres apparater.
Af allo
#180854
jeg har samme 'luksus problem' :) - venter dog på at den nye Xbox evt. PS4 kommer på markedet...- evt.at en (på den gode måde) super nørd tager sig sammen og bikser noget sammen der giver mening (for en der har forstand på sådan noget burde det kunne lade sig at gøre...) :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#180856
Problemet er jo, at selvom man får det til at spille nogenlunde smertefrit derhjemme, så er der meget lang vej til et produkt der kan sælges til alle - og vil virke uden problemer.
Af allo
#180877
både og Torben...- for lad os bare sige at du er super god til sådan noget og har bikset noget der virker...- så laver du en til mig - jeg siger det videre til en jeg kender og...- så kører det...- mere er der ikke brug for...

kigger man på det der sidder i Boxee og i WD m.f. så er det (lige som alr andet :) ) doable (inkl.interface)

tror heller ikke at det ville koste mere end 4-5-600kr...

det hele det er jo rå business...og lige så snart den ene boks er ready-ady (eller ved at være det) så går de i gang med næste 2-3 af slagsen...- og alle ved at lige så snart man har købt noget så er det overdateret...- og dem der ved hvordan og hvorledes er de eneste der ikke klager (de bikser selv hvad de har brug for :) )
Af AndyK
#181068
Hej Torben

Ved du om en Samsung bluray kan det jeg er ude efter (hvis jeg altså er ligeglad med source-direct)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181074
Generelt er chancen størst for at få det til at virke på Samsungs afspillere, da de understøtter flest formater, men ISO tror jeg ikke du får til at køre uanset hvad.
#189430
Nu er det en halv gammel tråd, så jeg ved ikke hvor relevant det her er for dig, men jeg vil anbefale du tager et kig på android tv sticks.

Du kan køre xmbc på dem til afspilning af alle dine film og derudover også bruge online streaming tjenester som netflix, viaplay og mm.

Jeg har selv købt en minix neo g4 samt en airmouse hos http://www.androidgadgets.eu og den afspiller stort set alle video filer uden nogen problemer. derudove er den handy til lidt internet browsing, skype, facebook etc når man nu er for doven til at rejse sig fra sofaen :)
#189466
r2d2 skrev:Nu er det en halv gammel tråd, så jeg ved ikke hvor relevant det her er for dig, men jeg vil anbefale du tager et kig på android tv sticks.

Du kan køre xmbc på dem til afspilning af alle dine film og derudover også bruge online streaming tjenester som netflix, viaplay og mm.

Jeg har selv købt en minix neo g4 samt en airmouse hos http://www.androidgadgets.eu og den afspiller stort set alle video filer uden nogen problemer. derudove er den handy til lidt internet browsing, skype, facebook etc når man nu er for doven til at rejse sig fra sofaen :)
Så vidt jeg har læst har Android nogle problemer med at håndtere 24p. Er det også tilfældet med disse TV-sticks?
Hvordan med høje bitrater som f.eks. MKVer af blurays, er hardwaren kraftig nok til at klare det? Hvordan med HD-lys?

Jeg ved godt at det ikker var blandt de oprindelige krav i min første post - jeg er bare nysgerrig.