Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingenberg
#174061
Google er din ven :)

Generelt er medion super produkter, og i Tyskland er det ikke engang prisen der er deres primære salgsargument(**** der er mange r'er).
Af nesager
#174064
Tak for svaret klingenberg.

Andre der har lyst til at kommentere
Mvh.
Af Andersss
#174090
Jeg vill være lidt betænkelig ved at købe en NAS fra Medion. Efter at have haft min NAS i snart et års tid, så har jeg fundet ud af hvor afhængig man bliver af softwareopdateringer. Det kunne man godt frygte at Medion ville have svært ved at levere i samme grad som Synology (det jeg bruger).
Men hvad skal du bruge den til? Skal den bare være synlig på netværket derhjemme og bruge en medieafspille til at afspille film fra den? For så er den sikker ok. Ved ikke om DHCP er påkrævet. Det står der nemlig ikke noget om at den understøtter, men det ville overraske mig meget hvis den ikke gør.
Af nesager
#174091
Andersss skrev:Jeg vill være lidt betænkelig ved at købe en NAS fra Medion. Efter at have haft min NAS i snart et års tid, så har jeg fundet ud af hvor afhængig man bliver af softwareopdateringer. Det kunne man godt frygte at Medion ville have svært ved at levere i samme grad som Synology (det jeg bruger).
Men hvad skal du bruge den til? Skal den bare være synlig på netværket derhjemme og bruge en medieafspille til at afspille film fra den? For så er den sikker ok. Ved ikke om DHCP er påkrævet. Det står der nemlig ikke noget om at den understøtter, men det ville overraske mig meget hvis den ikke gør.
Hej.
Den skal bruges til at gemme billeder / backup og elles skal den bruges til at fodre min WD TV live med film og musik.
Mvh.
Af Andersss
#174092
Kan ikke se der skulle være nogle problemer i det. Det er de mest simple funktioner en NAS kan have. Jeg vil ikke ligge hovedet på blokken, men vil satse på at den er fin.
Af M-Sniper
#174095
Hej nesager

som tilbuddet er det jo en god pris.
da jeg skulle købe min nas var mit formål det samme, kun hjemmebrug. men jeg valgte at købe en synology selvom den var lidt dyrere (de var også nogle af de få på det tidspunkt)

jeg siger det stadig det er en af de bedste digitale investeringer jeg har lavet.

Lige pt. skal du nok dække dine behov for fil streaming og lagring der hjemme, men efterhånden udbygger du dine behov, det kunne være super at få fat isin nas udefra. et online photoalbum, overvågning af hjæmmet osv. listen kunne blive ved.

synology og Qnap er i mine øjne nogle af de førende og for hver software opdatering de laver kommer der nye smartere funktioner osv til.

jeg vil råde dig til at købe en synology. der er ikke hdd i sådan en fætter. men man kan starte med nogle af de hdd man har hjemmme.

man kan for omkring 2000 kr. (måske lidt over) få fat i en synology og en 2 tb hdd. jeg vil tro du har en maskine der overgår medionen på alt.

jeg har snart haft min synology i 5 år. og jeg bliver mere og mere glad forden. Eneste problem er jeg er ved at løbe tør for plads :D

held og lykke..
Af nesager
#174096
Tak for svaret M-Sniper.
Det kan godt være jeg skulle overveje en Synology,selv om det bliver noget dyrere.
Kan jo efterhånden forstå på flere.at man kan blive afhængig når man først er i gang.
Så det er måske bedre at investere i mere kendt model,så er der jo også støre chancer for hjælp,hvis det driller.
Mvh.
Af nesager
#174116
Hej igen.
Er der en Synologi model der kan anbefales,det skal ikke være noget helt vild og voldsom noget.
Mvh.
Af M-Sniper
#174139
Hej igen

Pt er de kommet med nye modeller dsX13 modellerne, så der skulle være ok mulighed for at få fat i dsX12 modeller til ok priser.

En ting du skal overveje er om du skal have en med plads til to hdd.

Jeg har pt en med kun plads til enenkel hdd. Og skal indenfor kort tid købe en med plads til to. Så jeg kan have en mere sikkerhed

Pt synes jeg at en pris på ds212j til 1400 kr er engod pris. ( + udgifter til hdd)

Gå ind på synology.com og log på deres test nas så du kan se hvordan systemet er opbygget og hvilke funktioner den indebærer.

God jagt...
Af teleplus
#174143
Det støre spørgsmål er Medion NAS performance. Uden tvivl - upnp, itunes server, Twonky server er stort set standard hos alle NAS producenter. Langt vigtigere er hardware support - ikke kun fra Medion men også fra deres brugere.

Måske kan Medion`s NAS matche Synology eller Qnap (deres intro modeler) - men uden support har men ukendt produkt til 1300.- Kan den streame 1080P? I høj bitrate? Kan der installeres SB server?
Hvilken Download manager er installeret? Torrent? Synes 1300.- er mange penge at bruge på et ukendt produkt.
Af nesager
#174145
Tak for alle svarene.
Tror jeg holder mig til de anerkendte mærker.
Mvh.
Af Andersss
#174155
Jeg købte en brugt DS 409+ og den er fint fungererende til mit behov (download station, streaming og back-up). Den købte jeg for 750 kr. og så har jeg ellers smækket 3 TB diske i efter behov.
Af henrikmc
#174156
Lige en heads up!

Det ser ud til at der er 1 x 2TB disk i den. Det betyder at hvis den går i stykker (og det gør den sandsynligvis indenfor for 3 år, da det helt sikkert er en consumer hdd der sidder i), så har du mistet dine data.

Jeg ville til enhver tid vælge en NAS med mere end en disk og køre noget raid 1,5,10 på den.

Mine 2 €

Henrik :D