Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331859
Rasmus Larsen skrev: 7. jun 2021, 20:09 tvOS 15 med Spatial Audio (AirPods), HomePod mini parring, mere

Præsentationen er ikke slut, så der kommer mere. Artiklen opdateres.
Artikel opdateret med flere bekræftede nyheder i tvOS 15:
- Apple TV automatisk registrerer aktive AirPods i nærheden (kan parres med tryk på fjernbetjening)
- HomeKit udvidelser med flere kamera-feeds samtidig på Apple TV
- Lossless support (musik) allerede i tvOS 14.6
- Kompatible Apple TV-bokse (alle 3)

Link: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1623085461
#331877
Kristoffer1 skrev: 9. jun 2021, 07:37 Nogen som har fundet nogle hi-res lossless sange? Eller bliver det først introduceret senere på året?

Edit: Nå, fandt ud af at jeg ikke havde fået slået hi-res til på min iPhone og ATV endnu ikke kan afspille hi-res lossless.
Værd at notere sig, at Hi-Res lossless kræver eksternt udstyr såsom en DAC på iPhone. Indtil videre vinder man ikke noget.

På Apple TV 4K virker det mere interessant, da denne boks jo i visse hjem er tilsluttet et stort højttaler setup.
#331880
Rasmus Larsen skrev: 9. jun 2021, 13:03
Værd at notere sig, at Hi-Res lossless kræver eksternt udstyr såsom en DAC på iPhone. Indtil videre vinder man ikke noget.
Min iPad Pro kan også afspille dem når jeg sætter min Schiit Modi til. Jeg er ikke sikker på at jeg kan høre forskel på kvaliteten når jeg prøver at sammenligne med samme sang fra Spotify - om ikke andet er det tilfredsstillende at vide at man får den bedste kvalitet. 😅
#331900
Flere medier har berettet om en opdatering TV-remote app i iOS 15, bl.a. med kanalvælger.

Nu prøvede jeg den i går aftes og det er ikke helt så omfattende, som man kunne håbe. Kanalvælgeren vises kun når det er en Apple TV-boks, man styrer – formentlig fordi Apple TV også bruges som set-top-boks hos nogle tv-distributører.

På TV-skærme med indbygget HomeKit har man stadig meget begrænset fjernstyring. Heller ingen kanalvælger.
Vedhæftede filer
LG TV med indbygget HomeKit
LG TV med indbygget HomeKit
IMG_1871.PNG (206.27 KiB) Vist 1634 gange
Apple TV 4K boks
Apple TV 4K boks
IMG_1872.PNG (233.67 KiB) Vist 1634 gange
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 48