Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330280
Globulus skrev: 28. apr 2021, 07:33 Mine største "bekymringer" ved den nye fjernbetjening er:

- Om det, at skulle bruge en cirkulær bevægelse for at scrubbe vil udgøre et ergonomisk problem.

- Om den har så skarpe kanter, som billederne kunne antyde. Den gamle fjernbetjening til ATV2/3 lave hakker i parketgulvet hver gang man tabte den (hvilket jeg så hurtigt lærte ikke at gøre). Generelt synes jeg ikke, at kantede fjernbetjeninger eller mobiltelefoner er behagelige at holde ved, men det er meget muligt, at det ikke er et problem i dette tilfælde fordi den er så smal. Tykkelsen gør den sikkert også nemmere at samle op fra et bord end den gamle.

Det var nogle meget små bekymringer (og et meget fint gulv) du har :)
#330284
Den mest væsentlige forskel er styresystemet/økosystemet. Android vs. tvOS/iOS, med alt hvad det indebærer. Altså Google-tjenester (og Nvidia) i fokus på Shield og Apple-tjenester i fokus på Apple TV. Du har adgang til alle de store streamingtjenester (DRTV, Netflix, HBO osv.) på begge. Fjernbetjeningerne kan nogenlunde det samme (inkl. styre TV'et). Har man Blu-ray rips liggende på en harddisk, så kan Shield tage fuld lydkvalitet fra disse.

Se også vores test af Shield for flere betragtninger. Der er også nogle længere tråde her i forummet om Shield.
#330286
Rasmus Larsen skrev: 28. apr 2021, 11:25 Den mest væsentlige forskel er styresystemet/økosystemet. Android vs. tvOS/iOS, med alt hvad det indebærer. Altså Google-tjenester (og Nvidia) i fokus på Shield og Apple-tjenester i fokus på Apple TV. Du har adgang til alle de store streamingtjenester (DRTV, Netflix, HBO osv.) på begge. Fjernbetjeningerne kan nogenlunde det samme (inkl. styre TV'et). Har man Blu-ray rips liggende på en harddisk, så kan Shield tage fuld lydkvalitet fra disse.

Se også vores test af Shield for flere betragtninger. Der er også nogle længere tråde her i forummet om Shield.
Tak for det hurtige svar! :)

Nu har jeg rippet en del film efterhånden, så hvilke lydformater har AppleTV 4k 2021 svært ved?
Jeg kan læse den kan tage HVEC, men det betyder ikke h.265? :)
#330287
BrianH skrev: 28. apr 2021, 11:02
Globulus skrev: 28. apr 2021, 07:33 Mine største "bekymringer" ved den nye fjernbetjening er:

- Om det, at skulle bruge en cirkulær bevægelse for at scrubbe vil udgøre et ergonomisk problem.

- Om den har så skarpe kanter, som billederne kunne antyde. Den gamle fjernbetjening til ATV2/3 lave hakker i parketgulvet hver gang man tabte den (hvilket jeg så hurtigt lærte ikke at gøre). Generelt synes jeg ikke, at kantede fjernbetjeninger eller mobiltelefoner er behagelige at holde ved, men det er meget muligt, at det ikke er et problem i dette tilfælde fordi den er så smal. Tykkelsen gør den sikkert også nemmere at samle op fra et bord end den gamle.

Det var nogle meget små bekymringer (og et meget fint gulv) du har :)
Måske.

Hvis man er ung og/eller endnu ikke er blevet ramt af RSI eller gigt er det måske ikke noget problem, at ergonomien kan være blevet forringet. Andre kan måske have en lidt større forståelse for det potentielle problem selv uden at have haft den i hånden.

Jeg har et egeparketgulv, som sådan set er hårdt nok, men stadig ikke er nogen match for den gamle remote med dens skarpe kanter: https://www.apple.com/dk/shop/product/M ... ple-remote

Der findes et utal af covers til den gamle fjernbetjening, hvilket måske skulle være et vink med en vognstang om at designet ikke er optimalt, når så mange føler sig kaldet til at pakke den ind - også selv om den ikke til dels er lavet af glas som fjernbetjeningen til 4. og 5. generation.
#330288
jacob.christensen skrev: 28. apr 2021, 11:59Tak for det hurtige svar! :)

Nu har jeg rippet en del film efterhånden, så hvilke lydformater har AppleTV 4k 2021 svært ved?
Jeg kan læse den kan tage HVEC, men det betyder ikke h.265? :)
Apple TV 4K (også den nuværende) klarer Dolby TrueHD og DTS-HD MA og alt derunder, altså Dolby Digital+, Dolby Digital, DTS osv. Der er dog ikke en indbygget en app til det, så du skal have fat i en tredjeparts app á la Plex, MrMc (Kodi port), VLC, Infuse. Jeg er selv begejstret for Infuse, som er meget brugervenligt for hele familien: https://firecore.com/infuse

Det er ved Dolby Atmos og DTS:X, at der er nogle begrænsninger. Apple TV 4K kan klare Dolby Atmos pakket i Dolby Digital Plus (som bruges af streamingtjenester), men ikke Atmos pakket i TrueHD (som bruges af Blu-ray og UHD Blu-ray). Apple TV 4K klarer heller ikke DTS:X i nogen form. Dette er naturligvis kun aktuelt, hvis du har et Atmos / DTS:X lydsystem. Nvidia Shield kan bitstreame disse to formater, altså til dekodning ovre på receiver/soundbar. Der findes apps som Kodi (fuld version), Plex, VLC mv.
#330293
Rasmus Larsen skrev: 28. apr 2021, 12:14
jacob.christensen skrev: 28. apr 2021, 11:59Tak for det hurtige svar! :)

Nu har jeg rippet en del film efterhånden, så hvilke lydformater har AppleTV 4k 2021 svært ved?
Jeg kan læse den kan tage HVEC, men det betyder ikke h.265? :)
Apple TV 4K (også den nuværende) klarer Dolby TrueHD og DTS-HD MA og alt derunder, altså Dolby Digital+, Dolby Digital, DTS osv. Der er dog ikke en indbygget en app til det, så du skal have fat i en tredjeparts app á la Plex, MrMc (Kodi port), VLC, Infuse. Jeg er selv begejstret for Infuse, som er meget brugervenligt for hele familien: https://firecore.com/infuse

Det er ved Dolby Atmos og DTS:X, at der er nogle begrænsninger. Apple TV 4K kan klare Dolby Atmos pakket i Dolby Digital Plus (som bruges af streamingtjenester), men ikke Atmos pakket i TrueHD (som bruges af Blu-ray og UHD Blu-ray). Apple TV 4K klarer heller ikke DTS:X i nogen form. Dette er naturligvis kun aktuelt, hvis du har et Atmos / DTS:X lydsystem. Nvidia Shield kan bitstreame disse to formater, altså til dekodning ovre på receiver/soundbar. Der findes apps som Kodi (fuld version), Plex, VLC mv.
Tak for forklaringen! Jeg har ikke noget Atmos eller DTS:X system og har rippet de fleste HDR film i EAC3, så det burde ikke være et problem :)
Min Shield skaber nemlig problemer på mit Tv, det er deraf min interesse er for ATV :)
#330307
Rasmus Larsen skrev: 28. apr 2021, 12:14
jacob.christensen skrev: 28. apr 2021, 11:59Tak for det hurtige svar! :)

Nu har jeg rippet en del film efterhånden, så hvilke lydformater har AppleTV 4k 2021 svært ved?
Jeg kan læse den kan tage HVEC, men det betyder ikke h.265? :)
Apple TV 4K (også den nuværende) klarer Dolby TrueHD og DTS-HD MA og alt derunder, altså Dolby Digital+, Dolby Digital, DTS osv. Der er dog ikke en indbygget en app til det, så du skal have fat i en tredjeparts app á la Plex, MrMc (Kodi port), VLC, Infuse. Jeg er selv begejstret for Infuse, som er meget brugervenligt for hele familien: https://firecore.com/infuse

Det er ved Dolby Atmos og DTS:X, at der er nogle begrænsninger. Apple TV 4K kan klare Dolby Atmos pakket i Dolby Digital Plus (som bruges af streamingtjenester), men ikke Atmos pakket i TrueHD (som bruges af Blu-ray og UHD Blu-ray). Apple TV 4K klarer heller ikke DTS:X i nogen form. Dette er naturligvis kun aktuelt, hvis du har et Atmos / DTS:X lydsystem. Nvidia Shield kan bitstreame disse to formater, altså til dekodning ovre på receiver/soundbar. Der findes apps som Kodi (fuld version), Plex, VLC mv.
Lige et sidste spørgsmål:
Er det muligt kun at aktivere AC3 lydformat?
Grunden til jeg spørger er at jeg fandt fejlen på min Shield, og det var løsningen at deaktivere alle andre lydformater.
Grunden til jeg også er interesseret i ATV, er at der er en app som ikke findes til min Shield
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 48