Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330821
Æbleplus ser bedre ud på Apple TV.

Men ellers er jeg ikke helt sikker på, hvad det er du mener. Hvis du allerede har en Shield, så har du vel "valgt side"? Folk med Android-ting plejer ikke uden videre at skifte side ;)
#330830
Naiera skrev: 10. maj 2021, 00:23 Æbleplus ser bedre ud på Apple TV.

Men ellers er jeg ikke helt sikker på, hvad det er du mener. Hvis du allerede har en Shield, så har du vel "valgt side"? Folk med Android-ting plejer ikke uden videre at skifte side ;)
Nu skal du passe på ikke at starte en religionskrig ved at generalisere på den måde. Jeg har haft Android lige så længe jeg kan huske, primært fordi jeg syntes det var sjovt at rode med det gode gamle CyanogenMOD og lave mine egne versioner af Android. Lige pt. har jeg en Shield (2019 tube) men er faktisk meget tæt på at prøve et ATV af.
Hvorfor?
Fordi jeg er træt af altid at være "sidst i køen", forstået på den måde at det altid er Apple der er først på beatet og fordi, de for mig, har nogle features på ATV, som jeg kan se ville fungere perfekt i mit setup. Så det er altså ikke alle der ser så sort og hvidt på det...
Tænker heller ikke at folk i Apple miljøet plejer at "skifte side" og med god grund, det er vel nemmere at være i det samme økosystem for kapabilitet?
#330844
Jeg er Android mand hele vejen igennem, lad der ikke være tvivl om det. Jeg kommer aldrig til at købe en iPhone eller iPad til mig selv. Men jeg kan lide AppleTV+ sum streaming platform så jeg er åben over for muligheden at købe den nye Apple TV 4K, det er kun et spørgsmål om den bedre billedkvalitet er pengene værd. Det at jeg har en C9 er nemlig fordi at jeg er villig til at bruge lidt penge på billedkvalitet. Vil at få mærkbart mere ud af min C9 når jeg ser AppleTV+ på den ny AppleTV 4K end på WebOS appen eller er forskellen mere eller mindre ubetydelig?
#330855
Jeg har bestilt den nye ATV i dag og får den leveret når den udkommer.

Så er jeg spændt på om jeg bliver glad for den?

Jeg bruger pt. Plex som medieafspiller via min Synology NAS server, men når jeg prøver ATV af, hvad gør i andre for at se billeder som ligger på NAS'en? Ved godt jeg bare kan bruge Plex på den, men det lader til at de fleste anbefaler Infuse til afspilning af lokale film fra NAS?

Sendt fra min Nokia 7.2 med Tapatalk

#330985
Depechefan skrev: 10. maj 2021, 16:38 Indhold fra Apple TV plus ser virkelig godt ud på ATV, og lyden er faktisk også ret imponerende, men jeg ville nok ikke anskaffe en ATV blot pga det for det er også glimrende via WebOS appen
Der er en rigtig irriterende fejl jeg oplever på WebOS appen, AppleTV+ husker ikke hvor jeg er kommet til i en serie (den husker kun episode, ikke minutter/sekunder) eller film. Mon denne fejl kun er at finde på WebOS appen?

Er der nogle tal på båndbredde forskellen mellem WebOS appen og Apple TV 4K appen?
#330996
KristianJoensen skrev: 10. maj 2021, 13:01 Jeg er Android mand hele vejen igennem, lad der ikke være tvivl om det. Jeg kommer aldrig til at købe en iPhone eller iPad til mig selv. Men jeg kan lide AppleTV+ sum streaming platform så jeg er åben over for muligheden at købe den nye Apple TV 4K, det er kun et spørgsmål om den bedre billedkvalitet er pengene værd. Det at jeg har en C9 er nemlig fordi at jeg er villig til at bruge lidt penge på billedkvalitet. Vil at få mærkbart mere ud af min C9 når jeg ser AppleTV+ på den ny AppleTV 4K end på WebOS appen eller er forskellen mere eller mindre ubetydelig?
Jeg er selv rimeligt platform-neutral, og har enheder fra begge lejre. En ting er,at IOS af en eller anden grund altid er først, en anden er at android i nogle tilfælde åbenbart er begrænset. Her tænker jeg tablet, hvor jeg var tæt på at købe den nye mega lækre Samsung m OLED skærm osv. Problemet er dog,at Adobes foto apps tilsyneladende slet ikke er optimeret til android-tablet (!) Så det blev istedet en Ipad . . .
Mht AppleTV/ webOS kunne jeg godt tænke mig at høre den tekniske forklaring på kvalitetsforskellen. Apple vil som nævnt andetsteds jo altid mistænkes lidt for protektionisme . .
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 48