Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330654
Rasmus Larsen skrev: 6. maj 2021, 11:23 Jeg skrev også lidt om mine tanker vedr. eARC rygtet i dette indlæg: viewtopic.php?p=330076#p330076
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår fordelen ved det? Jeg får alt mit indhold fra mit lokale netværk gennem Plex/Infuse eller via streaming tjenester direkte i apps på min Apple TV så hvordan bliver en eARC løsning bedre?

Undskyld på forhånd, hvis det er et dumt spørgsmål.
#330655
Der er 2 scenarier (som jeg ser det) for eARC i tvOS:
- 1. Det er tiltænkt boksen, som vil kunne trække lyd ud af selve TV-skærmen og videresende TV-lyden til HomePod trådløst. Altså hvis man f.eks. ser kanaler via TV'ets indbyggede tuner eller hvis man spiller PlayStation/Xbox forbundet til TV'ets HDMI-indgang. Streamer man alt sit indhold (og spiller alle sine spil) direkte på Apple TV, så har eARC ingen betydning.
2. Det er tiltænkt en TV-højttaler fra Apple (som Bloomberg hævder, at de udvikler). HomePod blev lanceret på iOS, men kører i dag tvOS ligesom Apple TV gør.
#330658
Jeg skal nok tjekke om det virker på den nye Apple TV-boks :) Med tvOS 14.6 beta på den nuværende Apple TV 4K er der Ingen tegn på eARC-funktionalitet.

Det kan dog meget vel være eARC, som Apple mener, når de specificerer den nye boks med HDMI 2.1. Dens video-output kræver nemlig ikke umiddelbart HDMI 2.1, med mindre der er noget, som de ikke har fortalt os.
#330660
Det er et rygte fra Bloombergs Mark Gurman - ham som tit har insider-viden.

"The company is working on a product that would combine an Apple TV set-top box with a HomePod speaker and include a camera for video conferencing through a connected TV and other smart-home functions,"
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1618226077

Jeg synes ikke, at HomePod mini gør sig godt som TV-højttaler. Den er ikke potent nok alene, ej heller i par. Et par af de større HomePod fungerer ret godt til TV-lyd efter de lancerede 'Home Theater'-funktionen til Apple TV.
#330663
BrianH skrev: 6. maj 2021, 09:18 Apple-Tv og Mac ER generelt sarte overfor ringe kabler, så jeg gad ikke lede internettet igennem for at spare lidt penge.
Det har jeg godt nok aldrig oplevet, og jeg har brugt Mac Mini med min projektor i otte år og haft alle Apple TV siden de blev små og sorte. Jeg er normalt ikke kræsen med mine HDMI-kabler, medmindre jeg skal trække 10-15 meter.
#330714
Depechefan skrev: 6. maj 2021, 12:44 Ja, jeg havde egentlig besluttet mig for et par af de store Homepods - men nu kan man ikke købe dem længere :-)

Tak for link
Jeg købte min første homepod ved release gennem Apple UK og fik den sendt videre til DK gennem andet firma. UK skulle have dem på lager :)

Homepod Stereo lyder virkelig godt til music og det er slet ikke tosset med deres "Home Theater Mode" .
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 48