Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331877
Kristoffer1 skrev: 9. jun 2021, 07:37 Nogen som har fundet nogle hi-res lossless sange? Eller bliver det først introduceret senere på året?

Edit: Nå, fandt ud af at jeg ikke havde fået slået hi-res til på min iPhone og ATV endnu ikke kan afspille hi-res lossless.
Værd at notere sig, at Hi-Res lossless kræver eksternt udstyr såsom en DAC på iPhone. Indtil videre vinder man ikke noget.

På Apple TV 4K virker det mere interessant, da denne boks jo i visse hjem er tilsluttet et stort højttaler setup.
#331880
Rasmus Larsen skrev: 9. jun 2021, 13:03
Værd at notere sig, at Hi-Res lossless kræver eksternt udstyr såsom en DAC på iPhone. Indtil videre vinder man ikke noget.
Min iPad Pro kan også afspille dem når jeg sætter min Schiit Modi til. Jeg er ikke sikker på at jeg kan høre forskel på kvaliteten når jeg prøver at sammenligne med samme sang fra Spotify - om ikke andet er det tilfredsstillende at vide at man får den bedste kvalitet. 😅
#331900
Flere medier har berettet om en opdatering TV-remote app i iOS 15, bl.a. med kanalvælger.

Nu prøvede jeg den i går aftes og det er ikke helt så omfattende, som man kunne håbe. Kanalvælgeren vises kun når det er en Apple TV-boks, man styrer – formentlig fordi Apple TV også bruges som set-top-boks hos nogle tv-distributører.

På TV-skærme med indbygget HomeKit har man stadig meget begrænset fjernstyring. Heller ingen kanalvælger.
Vedhæftede filer
LG TV med indbygget HomeKit
LG TV med indbygget HomeKit
IMG_1871.PNG (206.27 KiB) Vist 1660 gange
Apple TV 4K boks
Apple TV 4K boks
IMG_1872.PNG (233.67 KiB) Vist 1660 gange
#332079
Hvis alt klapper, så kommer testen online senere i denne uge :) Vi vil gerne ned i detaljerne, men det har samtidig taget lidt ekstra tid, da vi tester 2021 TV-modeller samtidig.

Med i testen kommer bl.a. målinger af deres Color Balance-kalibrering samt test af den nye HDMI eARC-funktionalitet, som pt. er forbeholdt HomePod – mon ikke den kommer bredere ud senere.
#332168
Hvis I ikke har luret den nye 'scrubbing' funktion til at spole i video, så er tricket at pause videoen, lade fingeren hvile kort på et sted på fjernbetjenings ring og derefter begynder at rotere. Jeg sad til at starte med og spolede frem og tilbage :)

Der virker kun i apps, der bruger tvOS's egen videoafspiller. Det er helt gak ovre hos DRTV, hvor video begynder at spole bare man kommer til at røre ringen.
Vedhæftede filer
appletvscrubbing.jpg
appletvscrubbing.jpg (11.6 KiB) Vist 1532 gange
#332173
Rasmus Larsen skrev: 14. jun 2021, 09:38 Hvis alt klapper, så kommer testen online senere i denne uge :) Vi vil gerne ned i detaljerne, men det har samtidig taget lidt ekstra tid, da vi tester 2021 TV-modeller samtidig.

Med i testen kommer bl.a. målinger af deres Color Balance-kalibrering samt test af den nye HDMI eARC-funktionalitet, som pt. er forbeholdt HomePod – mon ikke den kommer bredere ud senere.
Det glæder jeg mig til, har bestilt et par homepod til mit aldrende LG E6 bl.a. p.g.a. din lovprisning af lyden :)
Men for at eARC virker optimalt skal både TV, ATV og højtalerne vel understøtte det?
#332182
jramskov skrev: 15. jun 2021, 14:42
Pelle skrev: 15. jun 2021, 13:39 DR har lige opdateret deres app og droppet deres egen player. Nu kan man igen spole uden problemer, og også scrubbe.
Det er skønt, eneste rigtige at gøre. Hvorfor dog bruge energi på at implementere sin egen player?
Som jeg forstår det; for at begrænse udviklingen til én app, som så efterfølgende kan konverteres til de forskellige platforme.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 48