Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#304275
Hey alle.

Jeg har i dag en nvidia shiled som jeg er glad for men den er ikke fejlfri.

Overvejer Apple tv 4k med infuse men undettøttter den truehd?

Mange tak.
/Daniel
Brugeravatar
Af bbplayer
#304279
Det bliver vel et spørgsmål om man har lyd som benytter rates højere end 48KHz , det kan jo variere.

Though virtually all commercially available Dolby and DTS audio tracks (including TrueHD and DTS-HD MA) are encoded at 48KHz, which is supported

Så delvist?
Brugeravatar
Af TBC
#304281
Det delvise er blot ét aspekt. En anden væsentligt ting er at ATV'et ikke bitstreamer, for det kan give yderligere problemer ud over det delvise aspekt afhængigt af hvilket udstyr man lige i forvejen har.

Sålænge ATV'et ikke bitstreamer, men konverterer til PCM giver det specifikt problemer med Dolby True HD med Dolby Atmos og DTS-HD MA med DTS-X ...Personligt oplever jeg at PCM lyden med Atmos og -X metadata kun giver lyd i de 2 frontkanaler på min non Atmos og -X metadata kompatible reciever fra ATV'ets PCM output - Med andre ord jeg jeg ikke bruge mit ATV til rigtigt mange DTS-HD MA og Dolby True HD titler. Til gengæld fungerer det fint og fuldt ud bagudkompatibelt med bitstreaming fra min HTPC, som dermed stadig må aftjene værnepligt når det kommer til film med disse formater. Det samme gælder i øvrigt DD+ med Atmos, så for at det ikke skal være løgn må jeg også til tider bruge HTPC'en til Netflix over ATV'et afhængigt af den enkelte titel.

Så benytter du en ældre tung surroundreciever som du ikke har nogen reel grund til at skifte ud før [og hvis] du skal have ekstra højttalere i loftet, så er der større kompatibilitetsproblemer end man lige ænser ved første øjekast ...Sålænge Apple ikke syntes at ATV'et kan få lov til at bitstreame i hvert fald :(
Af dieseldk
#304309
Får fint et 7.1 pcm signal til min receiver med atv når der afspilles trueHD med atmos, atmos info er tabt men har alligevel kun et 5.1 højtaler setup så det går.
DD+ med atmos vises som atmos på receiveren.
DTS-HD MA kører også fint, er ikke 100% om det også har været med DTS-X men mon ikke.
Om det er fordi min receiver understøtter atmos og DTS-x det virker for mig og ikke for TBC eller det er opsætning og valg af afspiller skal jeg ikke kunne sige.

Hvis du bruger og har setup til atmos vil ATV et skridt tilbage fra Shield, måske den kommende shield har nogle af de forbedringer du mangler
Af DanielPT
#304347
Det faktisk ikke så meget mangler. Men det er fejl som Nvidia ikke retter. Jeg har fx. audio drop outs når bitraten er meget høj
https://www.youtube.com/watch?v=iIZUDddZzZs

Og nogen gange ser skærmen grøn når den tændes så skal Shileden have taget strømmen. Det lidt sådan nogle underligheder men ved selvfølgelig ikke om Apple tv er perfekt.