Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ziphnor
#293520
Jeg sidder og researcher Apple TV lidt, og er lidt forvirret over den universelle søge funktionalitet der tit bliver nævnt.

Når jeg læser her virker det som om det kun virker hvis ens "region" er feks Sverige eller Norge?

Er "region" noget man selv vælger uafhængigt af feks UI sproget, og hvad påvirker det ellers? Kan jo ikke lade være med at spekulere på om man bare kan bilde den ind at man er i Sverige? (så den i det mindste søger i Netflix og feks CMore).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#293548
Faktisk afgøres adgang til 'TV' app'en, Siri og universalsøgning af regionen på Apple ID. Når jeg logger ind med mit amerikanske Apple ID på Apple TV får jeg adgang til alle tre. Problemet med at skifte til et andet Apple ID, er at iTunes så følger med. Dvs. at når man laver universalsøgning får man ikke længere resultater fra sine danske iTunes (såfremt man har købt film der).

Svenskere og nordmænd har disse funktioner, så det er spøjst, at vi ikke har i Danmark. 'TV' app'en er allerede oversat til dansk.
Af ziphnor
#293555
Rasmus Larsen skrev:Faktisk afgøres adgang til 'TV' app'en, Siri og universalsøgning af regionen på Apple ID. Når jeg logger ind med mit amerikanske Apple ID på Apple TV får jeg adgang til alle tre. Problemet med at skifte til et andet Apple ID, er at iTunes så følger med. Dvs. at når man laver universalsøgning får man ikke længere resultater fra sine danske iTunes (såfremt man har købt film der).

Svenskere og nordmænd har disse funktioner, så det er spøjst, at vi ikke har i Danmark. 'TV' app'en er allerede oversat til dansk.
Hmm, jeg bruger slet ikke iTunes, alt det jeg skal se er enten fra Plex eller HBO, Netflix, TV2 Play, DR, så jeg kan sagtens undvære iTunes. Men hvis jeg laver et svensk apple id, så ender jeg med måske også med at feks ikke at kunne bruge DR app'en?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#293591
Du kan stadig benytte alle dine danske apps selvom du er logget ind med et svensk Apple ID.

Jeg tror dog ikke at du med universalsøgning får danske resultater fra f.eks. C More. Så vidt jeg husker, så får jeg, når jeg er logget ind med mit amerikanske ID, resultater fra Netflix USA. Jeg kan prøve at dobbelttjekke i morgen.
Af ziphnor
#293600
Rasmus Larsen skrev:Du kan stadig benytte alle dine danske apps selvom du er logget ind med et svensk Apple ID.

Jeg tror dog ikke at du med universalsøgning får danske resultater fra f.eks. C More. Så vidt jeg husker, så får jeg, når jeg er logget ind med mit amerikanske ID, resultater fra Netflix USA. Jeg kan prøve at dobbelttjekke i morgen.
Jeg fik købt mig en ATV 4k 32gb i dag, og er indtil videre pænt imponeret, så meget mere elegant end min Harmony Remote + Chromecast + Rasplex.

Det ville være meget sjovt at høre mere om hvordan det virker med udenlandsk apple id. Hvis det giver Netflix US resultater, kan det jo være fint nok hvis den så rent faktisk virker hvis det samme program er på Netflix DK.

Men det er godt nok irriterende at de ikke har implementeret det for Danmark, det er en super fed feature, fordi man hurtig ender med at have et rod af forskellige streaming services.