Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290990
Hejsa. Jeg står med nogle gavekort, som jeg overvejer at veksle til en Apple tv 4K, men jeg har prøvet at læse lidt på rygter rundt omkring, og der hintes jo at der højest sandsynligt kommer en ny i år, måske endda allerede til marts. Jeg er med på at det hele er spekulationer, og ingen selvfølgelig ved noget. Jeg tror bare det jeg spørger om... ville I købe en nu, eller ville i vente. Virker det forhastet, hvis jeg ikke står og har et presserende behov lige nu?
Af BrianH
#290991
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad Apple har planer om. Og umiddelbart ville jeg sige, at et Apple-tv er så billigt, at det ingen rolle spiller om man bliver fristet til at købe nyt om et år.

Men hvad savner du på den nuværende model, som du forventer måske kommer på en ny?
#290996
Det har du i og for sig ret i. Jamen jeg savner egentligt ikke umiddelbart noget. Jeg synes bare Apple før har været gode til at lave noget jeg ikke vidste jeg manglede, før det var der :D

I bund og grund skal jeg jo bare bruge den til Netflix, Viaplay og DR, og så mirror-funktionen... så egentligt kan det vel være ligegyldigt at vente på en ny. Det er mest fordi Tim Cook har udtalt der kommer nogle nye tjenester fra Apple i år, at jeg tænker "gad vide hvad det er" og om det mon bliver bagudkompatibelt.

Men om jeg har brug for det.... tvivlsomt ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#290997
BrianH skrev:Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad Apple har planer om. Og umiddelbart ville jeg sige, at et Apple-tv er så billigt, at det ingen rolle spiller om man bliver fristet til at købe nyt om et år.
Og der synes jeg ellers den er mega dyr, det har du måske en holdning til eller bare pengepungen som andre ikke har.
#291002
Jeg synes da heller ikke den er så billig, så det er noget jeg gider skifte ud årligt, men taget i betragtning hvad mange af de andre apparater vi beskæftiger os med her i forummet, taber i værdi årligt, så synes jeg nu heller ikke 1.350.- er noget decideret voldsomt beløb
Brugeravatar
Af bbplayer
#291005
hans123 skrev:tabet er meget mindre end et tv
Der kommer ikke noget appleTV 8k hvis jeg kikker et par år frem
og nu kan det jo næsten alt
Hvis noget, så gør de som TCL og i USA kommer en TCL/ATV udgivelse istedet for Roku som de f.eks har det nu.

Måske en anden fabrikant men tror ikke der står Apple på tv skærmen, de har allerede deres monitor, som vist næsten er 8K allerede :) Så det mål er vist opnået.

Det økonomiske i at købe og smide ud, er en tendens og at nogen synes man kan købe idag og købe nyt igen næste år afhænger af så meget og prioritering men jeg ville holde mig fra at klassificere priser som dyrt/billigt normalt, for her på forum er det jo utroligt blandet hvad man køber og har råd til, og ja, desværre skyder flere højt på det økonomiske når man ellers sigter lavere, igen at ignorere det økonomiske aspekt i de personlige forhold som vel nævnes i første indlæg, oftest.

Omkring emnet, så er marts måned ikke langt væk, og gavekort holder jo i flere år, så vent dog til marts når du ved mere? Det kan da ikke være alt for svært :) Ved godt når man vil købe, så vil man og det brænder næsten....
#291006
bbplayer skrev:
hans123 skrev: Omkring emnet, så er marts måned ikke langt væk, og gavekort holder jo i flere år, så vent dog til marts når du ved mere? Det kan da ikke være alt for svært :) Ved godt når man vil købe, så vil man og det brænder næsten....
Det er jo nok det der er problemet... det BRÆNDER for at få en ny gadget :D Jeg skal principielt først bruge den 17 marts, når F1 starter, for at se det i 4K på Viaplay :)
Af BrianH
#291008
Du skal da bare købe... Der kommer flere penge i næste måned, og hvem om man overhovedet lever til den tid, hvor der kommer nyt Apple Tv
#291023
bbplayer skrev:
Det økonomiske i at købe og smide ud, er en tendens og at nogen synes man kan købe idag og købe nyt igen næste år afhænger af så meget og prioritering men jeg ville holde mig fra at klassificere priser som dyrt/billigt normalt, for her på forum er det jo utroligt blandet hvad man køber og har råd til, og ja, desværre skyder flere højt på det økonomiske når man ellers sigter lavere, igen at ignorere det økonomiske aspekt i de personlige forhold som vel nævnes i første indlæg, oftest.
Hvem snakker om at smide ud? En brugt ATV 4K kan du såmen nok godt komme af med igen uden det store tab.
Brugeravatar
Af bbplayer
#291044
Torben Rasmussen skrev:
bbplayer skrev:
Det økonomiske i at købe og smide ud, er en tendens og at nogen synes man kan købe idag og købe nyt igen næste år afhænger af så meget og prioritering men jeg ville holde mig fra at klassificere priser som dyrt/billigt normalt, for her på forum er det jo utroligt blandet hvad man køber og har råd til, og ja, desværre skyder flere højt på det økonomiske når man ellers sigter lavere, igen at ignorere det økonomiske aspekt i de personlige forhold som vel nævnes i første indlæg, oftest.
Hvem snakker om at smide ud? En brugt ATV 4K kan du såmen nok godt komme af med igen uden det store tab.
på dba går den sidste gen for 500kr, er det ikke et tab hvis han kun beholder den et år? Jeg ved ikke lige hvad en ny ATV koster nu men det er penge, og et tab.

Edit: Jeg er bange for du mener ATV 4.gen er mere værd når gen 5 kommer, det mener de alle på dba med den tidligere version, så intet nyt der, og ikke altid det man får eller korrekt.
Af zorenzen
#291067
bbplayer skrev:Edit: Jeg er bange for du mener ATV 4.gen er mere værd når gen 5 kommer, det mener de alle på dba med den tidligere version, så intet nyt der, og ikke altid det man får eller korrekt.
5. generation er allerede på markedet i form af Apple TV 4K ;-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#291068
zorenzen skrev:
bbplayer skrev:Edit: Jeg er bange for du mener ATV 4.gen er mere værd når gen 5 kommer, det mener de alle på dba med den tidligere version, så intet nyt der, og ikke altid det man får eller korrekt.
5. generation er allerede på markedet i form af Apple TV 4K ;-)
Tak :)
Jeg har ikke styr på de apple numre, pointen er stadig den samme.