Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugosarang
#275497
Hej
Jeg bruger Infuse sammen med min PC og Plex, men kan ens computer køre 24/7, altså det er en bærbar der så skal tilsluttes strøm.

Er det godt for computeren eller selve sikkerheden?
Brugeravatar
Af bbplayer
#275501
Hvis din computer står i et køligere rum, og ikke i direkte sol, så behøver blæsere ikke køre på max hele tiden, og slider mindre på cpu'n som altså køles bedre. Du kan måske med held købe en køleplade og lægge under maskinen i tider som denne hvor vi har 27+ grader , hvis der er varmt i rummet. Bærbare kan godt køre 24/7 i flere år, det er mest er spørgsmål om kvaliteten og Harddisk som sidder i.

Sikkerheden burde ikke skifte, så længe du ikke peget den ud mod internet og det er til plex lokalt du vil bruge det. Ellers er det jo at få din router gennemgået så folk ikke forsøger sig indad imod den, hvis muligt. og installerer ikke unødvendige apps på din bærbare udover plex, så burde det være ok.
Af hugosarang
#275507
bbplayer skrev:Hvis din computer står i et køligere rum, og ikke i direkte sol, så behøver blæsere ikke køre på max hele tiden, og slider mindre på cpu'n som altså køles bedre. Du kan måske med held købe en køleplade og lægge under maskinen i tider som denne hvor vi har 27+ grader , hvis der er varmt i rummet. Bærbare kan godt køre 24/7 i flere år, det er mest er spørgsmål om kvaliteten og Harddisk som sidder i.

Sikkerheden burde ikke skifte, så længe du ikke peget den ud mod internet og det er til plex lokalt du vil bruge det. Ellers er det jo at få din router gennemgået så folk ikke forsøger sig indad imod den, hvis muligt. og installerer ikke unødvendige apps på din bærbare udover plex, så burde det være ok.
Takker for svar og jeg skrev det ikke tydeligt nok, men med sikkerhed mener jeg Brandsikkerhed? Det at computeren står 24/7 med et strømstik.
Af hugosarang
#275508
hans123 skrev:Min bærebar står vist altid tændt.
Den lever fint på 4 år
Har du pillet batteriet ud ? Har du sat den til strømstik ?

Tænker lidt på brandsikkerheden
Af Turbo
#275517
Det kommer meget an på hvilken laptop - nogle koger over bare de har stået tændt i en time (folk brander sig på dem, specielt når de har dem i skødet så kølingen ikke er 100%).

Jeg har bl.a. en gammel HP DV6 2170eo laptop, den køre 12-14 timer hver dag. For nogle år siden til flere LAN, var den lånt ud og kørte 3 dage uden pause overhoved. Det var BF2, CSS og CSGO der kørte på den hvilket belaster den langt mere end plex vil gøre. Jeg har en laptopkøler at stille den på. Husk at fjern batteriet ellers ødelægger du det.

De sidste ca. 15 år har jeg haft en server stående - det er i virkeligheden bare en desktop PC der er puttet i et U4 rack kabinet. Jeg bruger kun de lidt dyrere Deluxe Asus board.
Den eneste der nogen sinde er brændt af, er en Intel core i7 970 Extreme. Der var endda en 1 kg. kobber køler med blæser på. De Extreme CPU'er kan ikke tåle at køre 24/7 i flere år.
En almindelig CPU som f.eks. en gammel Intel Q6600 eller en nyere Intel core i7 5820k osv. køre bare der ud ad.
Husk, er der noget der kan dræbe eller få en CPU til at fejle, så er det OC - lad vær' med at OC så virker det bare og det fejler ikke og dør ikke af varme.
Brugeravatar
Af hans123
#275520
hugosarang skrev:
hans123 skrev:Min bærebar står vist altid tændt.
Den lever fint på 4 år
Har du pillet batteriet ud ? Har du sat den til strømstik ?

Tænker lidt på brandsikkerheden
Ja batteriet sidder i og bliver. Er ikke bange for brand. Lader jo alle andre ting hver nat. De brænder heller ikke. Uheld kan ske. Og alt kan brænde.

Laptoppen er jo ikke belastet 100% hele tiden.

Men NAS er nok det bedste
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#275521
Skal vi ikke lige blive enige om, at den ikke er BYGGET til det uanset hvilken laptop du køber? Batteriet skal som minimum pilles ud. Men hvorfor spilde en laptop på det? Skærmen skal jo ikke bruges. Hvis man VIL bruge en PC, så ville en Intel NUC nok være mere egnet - det er essentielt en laptop pakket ind i en æske.
Af hugosarang
#275561
Takker for svar. Jeg kan ikke pille batteriet ud men den bliver heller ikke synderligt varm eller overophedet. Men ja det ville nok at fortrække en nas, men tænkte bare om en computer ville kunne gå an :)
Brugeravatar
Af hans123
#275562
Laptop er nok ikke egnet.

Men hvis den står og keder sig så er det jo oplagt at bruge den lidt.