Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Westar
#272035
Hej alle sammen.

Jeg har et problem med mit apple tv på mit Sony tv.
Det "blinker" jævnligt, billedet forsvinder og kommer igen lidt efter.
Det havde også en fejl nogle gange med at hdcp ikke var understøttet, men den har jeg vidst fået styr på, men det blinker stadig og det er røv træls at se på.
Hver gang det blinker kommer der info om signalet med opløsning osv. i en info boks.

Noget der har haft lignende bøvl og fundet en løsning?

Håber på nogle gode input for jeg er ved at blive tosset :)
Michael
#272042
Jeg kan se, at der er en der har beskrevet lignende fejl i vores nyhed omhandlende DV-opdateringen på forsiden.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1527320314

Da din model ikke har DV, så lyder det usandsynligt, at det skulle være dette der er problemet, men det kan ikke udelukkes, at det er firmware. Mit eget Sony er pt. ikke sat til, så jeg kan ikke bekræfte/afkræfte noget, men jeg har ikke HDR aktiveret på min.

Hvilken indstilling bruger du på "Chroma" i dit ATV? 4:2:2 eller 4:2:0? Hvis det er den første, så prøv at indstille den til den anden. Kan du derefter teste det på en anden HDMI-port (jeg antager, at du bruger port 2 eller 3, som er de eneste der understøtter HDR i fuld båndbredde) - dvs. flyt den til enten port 2 eller 3 afhængigt af hvor den sidder nu.
#272045
Nej, men hvis det var en firmware-relateret ting, så kunne det være et problem på alle modellerne.

Jeg observerede ikke problemet på AF8 og heller ikke på XF90, men disse har lige modtaget en opdatering, som kunne have været udslagsgivende for at problemet opstår - det er i hvert fald i forbindelse med denne, at der er kommet en rapport om blinkende skærm.
Af Westar
#272069
Torben Rasmussen skrev:Jeg kan se, at der er en der har beskrevet lignende fejl i vores nyhed omhandlende DV-opdateringen på forsiden.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1527320314

Da din model ikke har DV, så lyder det usandsynligt, at det skulle være dette der er problemet, men det kan ikke udelukkes, at det er firmware. Mit eget Sony er pt. ikke sat til, så jeg kan ikke bekræfte/afkræfte noget, men jeg har ikke HDR aktiveret på min.

Hvilken indstilling bruger du på "Chroma" i dit ATV? 4:2:2 eller 4:2:0? Hvis det er den første, så prøv at indstille den til den anden. Kan du derefter teste det på en anden HDMI-port (jeg antager, at du bruger port 2 eller 3, som er de eneste der understøtter HDR i fuld båndbredde) - dvs. flyt den til enten port 2 eller 3 afhængigt af hvor den sidder nu.
#272078
Og du har tjekket de ting jeg spørger ind til? Jeg har testet ATV 4K på alle de TV vi har haft på bænken i år og ingen af dem har lavet dette stunt. Det er testet med to kabler.
#272129
Det er dæleme mystisk! Det har jeg ikke oplevet før. De gange jeg har haft problemer med båndbredden på HDMI-porten, så har det typisk også givet noget "lilla sne" af og til hvor billedet kokser helt ud.

Kunne man prøve følgende:
0) Slå match content fra for både frekvens og indhold
1) Test på et andet TV med samme kabel som nu
2) Test på dit eget TV med samme kabel, men i en lavere opløsning end 4K
3) Lån et andet kabel (kortere end 2 m, hvis du pt. bruger et længere kabel)
#272130
Har ikke et ATV 4K men en Nvidia shield og et 65Xe9305, skal nok lige prøve at holde øje med om der er nogle problemer, men syntes ikke jeg har oplevet det.

Ikke noget jeg har tænkt over ihvertfald