Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303362
Ja, jeg er med på at det er den originale remote du bruger, men du har vel sat det op via Samsungs variant af universalbetjening? Om det er IR eller Bluetooth har ingen indflydelse på CEC-betjening, da det foregår via HDMI. Har du forsøgt at gå gennem guiden for styring af eksterne enheder igen?
Af dieseldk
#303367
Gobbe skrev:Jeg forstår ikke helt svaret :-(
Jeg bruger jo ikke en universal remote men den originale BT fjernbetjeningen til mit Q8.
Jeg går ud fra at CEC delen virker for jeg kan godt betjene mit ATV4 med en almindelig samsung IR remote.
I forhold til mit brug må det betragtes som en dårlig opdatering til IOS 13
:-(
Er det ikke fordi Samsung betjeningen sender det forkerte signal for at tænde?
Apple har jo lavet så man ikke længere tænder atv hvis man trykker på trackpaden på fjernbetjeningen, måske det er det signal din Samsung sender for at tænde, kommer der ikke liv hvis du trykker på menu eller home?

Synes det er en god ændring med ikke at tænde med trackpaden, har fået tændt nogle gang ved et uheld fordi man lige skal flytte fjernbetjeningen, lidt træls der hvor det lige tænder tv også
Af ZackGem
#303380
Omkring Harmoney og atv4K, så virker det fint med at smide en "home" kommando ind sidst i kommandostrengen.
Så virker det helt som før - Også via IR.
Af filmfreak
#303383
ZackGem skrev:Omkring Harmoney og atv4K, så virker det fint med at smide en "home" kommando ind sidst i kommandostrengen.
Så virker det helt som før - Også via IR.
Ja, det kan jeg bekræfte herfra ?

Gad vide om der så kommer en rettelse til Harmony softwaren der tager højde for denne ændring fra Apple ?
Af dieseldk
#303391
Torben Rasmussen skrev:Den skulle jo slet ikke sende noget signal, men blot bruge CEC-funktionen.
CEC bliver bare noget rod sammen med multi fjernbetjeninger, så det er tit bedst at slå det fra når man bruger sådan en.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303483
En lille teori om Apple TV og gaming:
Mon ikke support af PS4 og Xbox controllere fører mere med sig inden længe? Jeg mener; Sony og Microsoft lader næppe Apple få support af markedets to mest populære controllere bare for at få Arcade - en konkurrent til deres tjenester - skudt i gang. Mon ikke vi her ser forberedelser til lancering af hhv. PlayStation Now og xCloud på Apple TV?

Hvilket bringer mig til lidt videre udi spekulationer. Opgraderet Apple TV hardware. Måske noget á la 'Apple TV Gaming' / 'Apple TV Arcade', der prismæssigt placerer sig over Apple TV 4K, sikkert med mere lagerplads. De siger jo selv, at A12X er lige så kraftfuld som Xbox One S, så A13X (hvis den kommer) må næsten nå op på siden af PS4. Så er fundamentet lagt til direkte afvikling af konsolspil på Apple TV, foruden mulighederne i spilstreaming naturligvis.
Af jramskov
#303486
Hvis Apple virkeligt ville, kunne de helt sikkert skabe en seriøst hurtig gaming konsol. Der går jo også rygter om at de vil smide Intel på porten og lave deres egne CPU'ere til deres macbooks osv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303544
Der er beta på tvOS 13.2. Nogen som har opdaget eller læst om nye funktioner?

Jeg bemærker i iOS 13.2, at der er kommet automatisk AirPlay-afspilning til TV, altså Apple TV samt LG, Samsung og Sony TV med AirPlay 2. Den er som udgangspunkt sat til automatisk, men kan også sættes til "ask" eller "never".

Under menupunktet fremgår "Allow iPhone to discover and automatically connect to nearby AirPlay TVs you use frequently when playing content from app you regularly use with AirPlay".

Så det lyder som noget maskinlæring, der sikrer, at det kun sker i apps, som man normalt ville bruge til AirPlay.

'Transfer to HomePod' er også ny.

Billede
Af Gobbe
#303546
Home knap mangler ?
Jeg har et ATV4 tilsluttet mit Samsung QE65Q8D og benytter min samsung smart remote (den i silver metal) til at betjene både TV og ATV4. Det fungere egentlig super godt men jeg mangler "Home" knap funktionen. Det er den knap som på den originale ATV4 remote har et slærm symbol. Den funktion kan jeg ikke finde på min samsung remote. Er der nogen her som har en god idé eller andre forslag ?
MGH
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 103