Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321142
Er det ikke stadig ret begrænset hvad man kan bede Siri om mht. Apple TV? Jeg kan godt tænde og slukke kan jeg se, men hun fatter ikke en bjælde, hvis jeg beder hende om at afspille en film eller åbne et app.
Af aalb1970
#321144
Efter de seneste opdateringer er hele mit set up begyndt at slukke, så snart Apple TV boksen går i dvale. HDMI-CEC er aktiveret på TV, receiver, Yousee TV boks, ATV, PS4 Pro og Panasonic UHD BD afspiller.

Jeg har prøvet at slå HDMI-CEC fra på Apple Tv boksen, men så det er det umuligt for mig at skifte min receiver over på Apple TV inputtet, da den hele tiden hopper tilbage til min Yousee boks.

Jeg tænker derfor, at det er klassisk HDMI-CEC fighting.

Er der andre som har oplevet det samme, og har I fundet en løsning?
Af FDP
#321145
Har lige prøvet på min Iphone at sige " tænd TV " det kunne den ikke finde ud af.
prøvede så istedet at sige " Tænd Apple TV " og vupti tænder den også mit TV , ret fedt .
Prøvede ikke lige med at slukke det.
#321147
Det afhænger af hvad dit Apple TV er konfigureret til at hedde. Jeg har flere ting som hedder noget med stue eller TV, og jeg har to Apple TV, så her skal jeg bede Siri om at "tænde for Apple TV i stuen" før hun fatter det.
Af Henxian
#321148
Rasmus Larsen skrev: 26. okt 2020, 12:16 Hmm, Siri-kommandoer til Apple TV krævede tidligere, at man kørte amerikanske Apple ID på tv-boksen (der jo ikke understøtter dansk Siri). Nu virker det også når man kører dansk Apple ID på boksen. Jeg ved ikke helt hvornår det er ændret.

Kan I andre tænde jeres Apple TV (og dermed ofte TV'et) fra f.eks. iPhone ved at bede Siri om at "turn on the TV"?

Jeg har pt. tvOS 14.2 på begge bokse, så jeg ved ikke om det er kommet med den opdatering, tvOS 14 eller måske tidligere?
Er ikke helt med. Betyder det, at du kan bruge Siri knappen på Remote og slå Siri til i Apple TV indstillinger ? :)
#321175
Torben Rasmussen skrev: 26. okt 2020, 16:09 Er det ikke stadig ret begrænset hvad man kan bede Siri om mht. Apple TV? Jeg kan godt tænde og slukke kan jeg se, men hun fatter ikke en bjælde, hvis jeg beder hende om at afspille en film eller åbne et app.
Så vidt jeg kan vurdere, så skal man ved indholdsforespørgsler over og køre amerikanske Apple ID, hvor hele Siri-delen, universalsøgning osv. aktiveres. Selv her er det dog begrænset, hvad Siri kan finde frem.

Når HomePod (eller andre AirPlay 2 højttalere) er parret til Apple TV, så kan Siri også regulere lydstyrken. Jeg har Siri på engelsk, så eksempelvis "turn up/down" eller til et bestemt lydniveau i procent. I dette scenarie kan man også styre lydstyrke via Remote-knappen i kontrolcenter på iPhone/iPad.
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 103