Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#327864
Jeg er klar over, at ingen reelt ved noget som helst og, at det vil gå imod Apples traditionelle forretningsmetode, men gad vide om der overhovedet er en ny ATV på vej? Vi har ikke hørt så meget om Apple Arcade på det sidste, og det skulle vel være den primære grund til, at ATV'en blev opdateret?

Igen, jeg tror nok ikke engang selv på min egen teori :D
#327949
Jeg tror bestemt, at den er på vej og jeg tror, at den er mere ambitiøs end som så. Arcade har større titler som bl.a. Fantasian og The Artful Escape på vej. Nogle Arcade-spil er begyndt at droppe support for Apple TV HD fra, f.eks. The Pathless. Fra udviklere lyder det, at der hældes store investeringer i Arcade pt. men udviklingstiden på spil er jo typisk nogle år. Jeg tror, at den lidt stille periode for Arcade nærmere skyldes, at vi er tæt på en større annoncering.

På et eller andet tidspunkt kan Apple Arcade jo nok også bringes til andre TV-platforme, ligesom Apple Music og TV+, men vi er langt fra den situation. PlayStation, Xbox og PC er x86-miljøer, selv hvis de to førstnævnte ville have Arcade ombord, så det går ikke. Nintendo Switch er ARM-baseret, men Nintendo er ikke åben for sådan noget. Smart TV er typisk ARM-miljøer, men de er generelt slet ikke kraftige nok pt. Så selv hvis Apple går med planer om at udfase Apple TV-boksen, så vil de skulle bruge 1-2 generationer af boksen yderligere for at holde TV-aspektet af Arcade kørende (for den tjeneste tror jeg ikke de går med planer om at droppe) indtil andre enheder bliver "klar". Men selv i den situation, så ville det jo være lidt tamt at hele TV-delen af Arcade hænger på konkurrenternes TV-platforme.

Jeg tror ikke, at de ville have lagt ressourcer over minimum 1-2 år nu til at få 'Home Theater' til at fungere på Apple TV, særligt med trådløs spillyd - noget som mange ikke rigtig har troet på over WiFi. Andre platforme med WiFi-lyd såsom Roku virker ikke med spil.

EDIT: Her nogle beretninger om, hvordan de går til opgaven med Arcade. De involverer sig tidligt i udviklingsfasen:

#327950
PS: Fantasian er fra skaberen af Final Fantasy. Det er baseret på håndlavede miljøer, som man har filmet og scannet ind som spilverden. Flot ser det ud, men jeg ved så ikke lige om spillet bliver noget for mig personligt.
Vedhæftede filer
a703db10-7c14-11eb-9e73-6fccb2f99a1c.cf.jpg
a703db10-7c14-11eb-9e73-6fccb2f99a1c.cf.jpg (254.96 KiB) Vist 1922 gange
Af kabri
#327968
Fantasian var et af de spil som arcade blev præsenteret med. Det er jeg spændt på at prøve men jeg håber at det kører bedre end nogle af de andre store titler på Apple tv 4k.
Brugeravatar
Af Naiera
#327987
Jeg vil bare gerne have, at alle apps virker med 24Hz, her hos mig...
Af steadi
#327988
Rasmus Larsen skrev: 8. mar 2021, 13:41 Nyt design (stick)? A14X chip? Ny fjernbetjening? Ny TV-lydløsning?

Hvad håber I at se i opgraderet Apple TV?
En lavere pris, måske endda 99 USD for den "billigere" model. Det er en lav pris for Apple, men de viste med HomePod Mini, at de godt vil derned, hvis det giver mening, hvilket jeg mener det gør.

Og ja, to modeller til næste Apple TV. En almindelig 4K-boks og en "Pro"-udgave. Udover lidt kræs til Arcade-brugerne, så ved jeg dog ikke rigtigt, hvad en "Pro"-boks kan have af ekstra features.

Forskelligt design kunne godt tænkes, men ville nok foretrække en decideret boks-model, når den alligevel skal stå under tv'et.

Ny fjernbetjening virker heller ikke urealistisk.
Af kabri
#328092
Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvad den nye kan, men jeg vil da meget gerne have en kraftigere chip. Jeg har spil fra arcade liggende som ikke kører optimalt.

Ny fjernbetjening, ja tak. :)
#328101
Jeg synes at UWB-integrationen mellem HomePod mini og de nyere Apple-enheder er interessant. Så får man musikstyring op på skærmen, når man nærmer sig HomePod. Mon man kunne forestille sig noget lignende i Apple TV? En form for interaktion med fjernbetjening eller spil-controller?
Brugeravatar
Af David Munch
#328185
Jeg vil gerne opgradere mit Apple TV 4 til et med HDR og 4K support, men den nuværende model er jo så gammel, at det ikke kan betale sig ikke at vente. Specielt nu rygterne i et år har sagt den er lige om hjørnet.. Nu må hjørnet snart være her! :P

Men udover de to ovennævnte funktioner, så mangler jeg som udgangspunkt ikke noget. Jeg er fint tilfreds med fjernbetjeningen, og min familie har heller ikke problemer med den. AV1 hardware understøttelse og U1 chip er det eneste jeg umiddelbart ville se frem til..?
Af steadi
#328188
Lige nu er rygterne om en Apple-event den 23. marts ret kraftige, så om ikke andet, så ville jeg lige vente til vi ved om der sker noget der.

Men ja, rygterne om en ny Apple TV har kørt i laaaaang tid.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 103