Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#307062
Jeg har brug for at installere en SFTP-server på en Windows 10-maskine.

Krav er> 4 Gb-filer, at det kører som en systemtjeneste (dvs. starter ved tænd af PC uden at man behøver at logge på) og er i stand til at benytte virtuelle mapper.

Hvilket STPF-serverprogram (ikke FTP) kan anbefales på Windows 10 til at betjene Kodi både hjemme på LAN og på arbejdet via WAN?
#307066
Du kender den og ved at den opfylder de nævnte præferencer? ...I så fald vil jeg kaste mig over den.

Har selv prøvet et par forskellige, inkl. den ofte anbefalede SolarWinds SFTP/SCP server, men har endnu ikke haft held med at ramme et produkt der opfylder alle kriterierne på en gang.

Jeg har via søgning i Kodis forum yderligere fundet at den skulle kunne benytte LF line endings frem for CRLF line endings - så der kom lige en præference mere.

Vil du mene at man er moralsk nødt til at bruge en licens, når det blot handler om et Android-TV på arbejdet, der som det eneste blot bruger selve arbejdspladsens internetforbindelse uden adgang til selve intranettet som sådan?
Senest rettet af TBC 6. dec 2019, 18:20, rettet i alt 1 gang.
#307067
Jeg har en mindre erfaring med produktet, ikke mere. Men til mine formål har den virket også imod linux.

Du nævner LF (unix) frem for CRLF (windows) , det er en klient ting, så der skal du ikke se på serverdelen, den er uden betydning for dette, da klienten har det ansvar.

Moralen må du selv finde. Hvis du mener det er privat på arbejdet, så er der ikke mere i det.
#307068
Tak for tippet i hvert fald, jeg vil prøve at se om den kan de behøvede ting.

Edit: Damn, man skal helt op i Pro-edition for at få mere end 1 samtidig forbindelse. https://www.sysax.com/server/compare.htm Den skal kunne bruges både hjemme af den bedre halvdel og af mig på arbejdet på samme tid.

FFS! - Utroligt at det skal være så svært at finde den her slags produkter :((
#307074
Der synes at være masse alternativer du kan lege med som mini sftp server og andre. Så er det vel bare at få prøvet dem, og se om de kan bruges.

Vi har nok alle vore præferencer, jeg ville køre SFTP på en linux boks men det hjælper ikke dig her.
#307081
Det handler mere om at det er en eksisterende maskine hvor Windows er nødvendig ifht øvrig brug i hjemmet. Skulle jeg køre Linux (Hvilket jeg principielt ikke har noget imod - tværtimod) skulle jeg ud og have fat i en ekstra computer, i stedet for bare at bruge den eksisterende der fint kan bære begge opgaver, når det skal i brug.

Jeg må bare prøve at læse videre på de eksisterende SFTP servermuligheder og prøve heldet via installation af dem der [som oftest] ikke helt får beskrevet nok om alle funktionerne til at man kan verificere om de er der eller ej, indtil jeg rammer en der har kombinationen der søges.
#307087
TBC skrev: 7. dec 2019, 00:27 skulle jeg ud og have fat i en ekstra computer
Det er ikke helt som det er i 2019. Windows10 har nu mulighed for at køre linux direkte i en shell (CMD) , om du så kan installere alle nødvendige pakker osv, ved jeg ikke men det er lokale enheder du ser, og du er i direkte kontakt med dine filer.

den første og bedste link til emnet:
https://winaero.com/blog/list-available ... indows-10/