Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bobthegastro
#278343
Jeg er også virkelig glad for min. Jeg har den gamle "fat" udgave som jeg købte i USA til release og hele familien bruger den stadig hver dag.
Af daskino
#278348
købte én til 999 hos power/elgiganten her for en måned siden . havde oprettet en prisagent hos pricerunner. gør det og vent på et godt tilbud.
Af DanielPT
#278349
daskino skrev:købte én til 999 hos power/elgiganten her for en måned siden . havde oprettet en prisagent hos pricerunner. gør det og vent på et godt tilbud.
Wow jeg har givet 1499 for den for ca 14 dage siden.

Måske jeg skal smide den retur.
Brugeravatar
Af bbplayer
#278370
Jeg så den også for nogen tid siden til 999,- hos elgiganten men mente det var en ældre version.

power sælger ikke nvidia shield, og pricerunner er utroværdig, for de ser f.eks ikke prisen hos elgiganten lige nu til 1499,- og har den til 1799.- som billigst, så der ville jeg nok ikke holde mig opdateret. De er generelt meget dårlige til priser, hvis man ser på deres historik en den helt hen i vejret og matcher ikke butikker som har produktet :(
Brugeravatar
Af DaneLaw
#278380
Har også hørt meget godt om Nvidia shield og syntes pesonligt det er fedt at havde både WebOS med de goder det har' - samt Android..

Og en Nvidia Shield er vist meget hurtigere end den SoC som sidder i nye high end Android TV som A1 eller AF8 som vist stadig ligger med en pakkeløsning af en Android SoC på omkring +/- 30.000 i benchmark test som Antutu, hvor Nvidia Shild er oppe omkring 65 til 70.000 så muligheden for at udnytte mere krævende spil er bestemt til stede på Shield, men selvfølgelig milevidt fra nutidens mobiler som er oppe på +250.000 kva nogle af de potente chipset der husere på den front...

Da jeg købte mig B7V i okt 2017 havde jeg en ældre Xiaomi MI box3 international version' liggende som jeg aldrig havde fået prøvet men var alene købt billigt ved et udsalg fra Xiaomi til 39 USD fra Kina, og den har jeg spændt bagpå B7V og det fungere overraskende godt, - den har netop fået Oreo A8 update og har overrraskende bred understøttelse for hele molevitten UHD/4K 60fps HEVC VP9 HDR etc. men den er nu heller ikke stærk som en Shield men nærmere på linie med de System on Chipset / SoC som er i nutidige Android TV med nærmst identisk indmad og performer også omkring de 30.000 i Antutu, men det er en fornøjelse at havde hele Android platformen tilgængelig, selvom jeg dog må skyde en hvid pind efter Dolby vision og Atmos fra denne Xioami Box, men til prisen har den været forrygende selvom det er en ældre lille sag som bare hænger i en cradle bag på på mit OLED..kan ihvertfald klart anbefales til dem som ønsker muligheden under Nvidia shields prisniveau og int version kommer med fuld dansk understøttelse både sprog og stemmekommandoer..
Af Supergris
#278387
Da det er en ting, der for de fleste, bliver brugt flere gange dagligt, synes jeg ikke, det er et sted, man skal spare, da ydelsen, funktioner, understøttelse af formater og opdateringer, stadig er et godt stykke foran andre bokse på markedet.

Køb den enten brugt eller i Elgiganten til fast pris på 1.499 kr. eller, hvis det ikke haster, se tiden lidt an og se, om den kommer på tilbud igen.

Som ekstra/alternativ betjening, bliver begge disse enheder anbefalet:
https://www.banggood.com/Q5-Bluetooth-2 ... rehouse=CN
eller dette lille mini keyboard:
https://www.banggood.com/Rii-I8-2_4G-Wi ... rehouse=CN
, fåes også i rød:
https://www.banggood.com/Rii-i8-Red-Min ... rehouse=CN

De kan også købes andre steder. Priserne kan godt svinge lidt, men er absolut rimelige...
Brugeravatar
Af DaneLaw
#278399
Være varsom med de her china crap remotes supergris..
Det kan hurtigt blive en gene uden lige de her tredjeparts bluetooth remotes hvor du skal ud i USB dongles og hermed spendere en USBport og hvor forbindelsen ryger i tide og utide og hvor samspillet mellem voice interface og boks i dne grad kan drille (især med Shield)
Hvis der er et sted du virkelig ikke skal spare så er det godt nok på remoten, især hvis du ryger ud i tredjeparts løsninger..
De 2 bedste Android bokse på på markedet imo, til det brede consumermarked og hvor du er i nogenlunde trygge hænder kva opdateringer' - er på Nvidia Shield eller Xiaomi Mi box. (dog international version)
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1475741859

2018
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1530768647

Ligeledes også være varsom med med de her keybaord-remote fra Kina' Supergris da 17 USD måske kan syntes attraktivt, men den menige forbruger kan jo nemt ende op med en pris som er 2 til 300% højere, når først et mandatory +160 DKK gebyr er pålagt samt + 25% moms har gjort sit indtog på de her Kina produkter over +12 USD..
Man kan være heldig at de deklarere en lavere pris og man kommer under 12USD (80DKK) men langt fra givet. - og det at skulle betale for 3 ting når man køber 1. - er en svær pille at sluge når det ikke er en bil.. har oplevet at købe ting til 12.5 USD hvor det alene var valutakursen på dagen som medvirkede at prisen kom over 80 DKK upåagtet at da tingene blev købt var man lige under de 80 DKKK.
Senest rettet af DaneLaw 12. sep 2018, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#278401
DaneLaw skrev:Ligeledes også være varsom med med de her keybaord-remote fra Kina' Supergris da 17 USD måske kan syntes attraktivt, men den menige forbruger kan jo nemt ende op med en pris som er 2 til 300% højere, når først et mandatory +160 DKK gebyr er pålagt samt + 25% moms har gjort sit indtog på de her Kina produkter over +12 USD..
Man kan være heldig at de deklarere en lavere pris og man kommer under 12USD (80DKK) men langt fra givet, og det at skulle betale for 3 ting når man købet 1. - er en svær pille at sluge når det ikke er en bil.. har oplevet at købe ting til 12.5 USD hvor det alene var valutakursen på dagen som medvirkede at prisen kom over 80 DKK upåagtet at da tingene blev købt var man lige under de 80 DKKK.
Ser ud til at det er blevet mere normalt at aliexpress og wish og andre, er begyndt at sende fra EU lokationer oftere, så det er ikke så ofte pakker tages i tolden som før.
Har selv købt for 4000-5000kr for varer som tilsvarende ville koste 10k herhjemme, de gik lige igennem, da de røg over en EU afdeling.
Af Supergris
#278405
Jeg har selv den lille fjernbetjening, og den koster i øjeblikket kun 56 kr., så den ligger langt under grænsen for told og moms.
Mini-tastaturet, kan ofte fåes til omkring 90 kr., så mon ikke den også glider nemt igennem?

Hvis man holder sig til den fjernbetjening, jeg linker til, som er den med en USB-dongle, så er der ingen problemer, bortset fra den optager en port, men der kan tilføjes flere med en lille hub til ganske få kroner, hvis behovet opstår.

Jeg har selv prøvet den originale fjernbetjening.
Den brød jeg mig ikke specielt meget om.
Den mangler nogle flere knapper, synes jeg. Når man trykker exit, stopper afspilningen af filer f.eks ikke i KODI, hvilket er møgirriterende, når man afspiller film, men til gengæld rart, når man afspiller musik, hvis man er typen, der leder efter nye numre, mens man lytter.

"Volume-knappen", som ikke er en knap eller taste, men en form for trinløs regulator, synes jeg også ofte bliver aktiveret, når det ikke er meningen.
Desuden gjorde den min boks ustabil, så den flere gange om dagen, uden varsel sprang ud af det igangværende program og tilbage til hovedmenuen.
Siden jeg fjernede den under tilsluttet tilbehør, har der ikke været problemer, og jeg har læst på nettet, at andre oplever det samme med visse modeller af fjernbetjeningen.

En ting, der er rart, er, at den sidste opdatering, der kom for et par dage siden, løste det problem jeg fik, efter den forrige opdatering kom, hvor min receiver stod og blinkede med displayet, når der ikke var nogle programmer, der kørte, da den åbenbart ikke kunne finde det "Linear PCM-signal", Shielden sendte ud, når den ikke var i funktion. :)