Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nervatos
#255802
Hej alle

Efter forrige tråd med Amazon Fire TV, besluttede jeg mig for - at købe Nvidia Shield 16 GB.
Problemet er bare, som det også var sidst jeg afprøvede det - det hakker i både live TV (tvheadend) og film.
Det hele køre via kablet 100/100 fiberforbindelse, så det kan ikke være det. For på min computer, som også er kablet kører Kodi 17.4 perfekt og uden problemer.
Jeg har søgt og forsøgt, at afprøve nogle af de ting som de anbefaler via de forskellige fora. Dog uden held, er der nogen som kan noget setup til SPMC eller Kodi 17.4 til min Nvidia Shield, som kan afhjælpe på problemet. Det er ret frustrerende, at det ikke vil virke ordentlig på Nvidia Shield.

Håber det kan løses, i forhold til andre - måske også har haft samme problem.

Kilde: https://github.com/koying/SPMC/wiki/Rec ... ith-4K-GUI
Af bphhm
#255805
Følger lige med her.

Hvordan modtager du TV, er det et DVB-C feed og hvilken tuner bruger du? Er TV Headend installeret på en NAS eller hvordan ser dit setup ud?

Er det rigtigt forstået at hvis du kører Kodi via Shielden med TV Headend addon at det så også hakker?
Af Nervatos
#255837
TVheadend er installeret på min Nvidia Shield og derfra ser jeg til TV. Mit setup er sat efter det link jeg har skrevet, i håb om - at det ville blive bedre.

Det hakker både i TV og film udgaven, dog er det mere i TV den er gal med. TV er det mere 'buffering', for den tæller fra 0 til 100 nogen gange. Har taget en hastighedstest, som viser lidt over de 100/100 som jeg har. Så det kan jo ikke være forbindelsen, men nok nærmere noget indstilling.
Af revorge
#255872
Det lyder underligt... Jeg benytter dog kun enheden til afspilning med den officielle Kodi android version fra Play Store, men her har alt hvad jeg har kastet efter den fungeret helt perfekt med standard indstillingerne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255874
Det lyder som din tvheadend og kodi ikke er en god kombo, når de begger ligger på Shield. Så måske skal du få TVHeadend installeret en anden maskine, og så kun streamme som klient til Kodi.

Tror konflikten ligger i at begge modtagere er på samme boks og netværk, og den selvsamme stream skal ind i kodi, så du transporterer den fra lokalt net, ind i kodi selvom det nok foregår vist localhost, så kan det være en fejl sker og den rammer netværks interface og ryger tilbage, det kan måske belaste shield boksen.

Hvor kommer tv billede oprindeligt fra? Kender ikke TVHeadend og ved ikke om en USB tuner er tilsluttet Shield :)
Hvis USB delen er brugt, måske tager den for meget CPU for at lagre stream , har du flere streams aktiveret?