Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245218
Hej Allesammmen

Har ventet på denne box siden Sept. da jeg hørte der kom en ny model.
(Næsten den samme)

Men hold da op hvor er den ustabil, den mister hele tiden forbindelse til netværksdrevet og så skal man indtaste bruger navn og password igen.

Eller også crasher den og rebooter når man skal tilføje medier til den indbyggede Plex server. (Har 500G versionen så der skulle være plads nok?)

Har desværre set at dette ikke er et nyt problem, men at det har eksisteret længe SMB mounts i Android er åbenbart ikke nemt at håndtere.

https://forums.geforce.com/default/topi ... rn-issue-/

Andre der har input til hvad man kan gøre for at fikse det?

Hvis jeg lukker Plex serveren ned og bruger Kodi med det nye Plex plugin fra Plex så kører det stabilt suk O_O

Mvh
Casperse
#245247
Jeg havde også en masse problemer med min gamle Nvidia Shield, men det blev dog OK til sidst.

Jeg købte en 16GB version og så tilsluttede jeg en 8TB ekstern disk og så brugte jeg den som Plex Server. Jeg kunne ikke få det til at virke, hvis jeg prøvede at sætte den eksterne disk op som intern storage. Så til sidst formaterede jeg disken på min PC og overførte alt her og så satte jeg den til sidst til Nvidia Shield og sagde den skulle bruges som eksternt storage og så spillede det hele.
Desuden satte jeg den så op til at dele disken på netværket via SMB, således at jeg nemt kunne overføre direkte fra min PC til den eksterne disk tilsluttet min Nvidia Shield, hvor jeg mounted netværksplaceringen som et X-drev. Ulempen her er at du fx kan slette filer, men du kan ikke slette biblioteker, så hvis du vil rydde op I biblioteker, så skal du lige tilslutte disken til din PC igen.
Desværre så genstarter min Nvidia Shield også cirka 1 gang om ugen og så skal jeg selv manuelt gå ind og aktivere deling af disken igen. Dette er en kendt fejl og ikke umiddelbart noget som der er et fix til. Det er faktisk mit eneste rigtigt irriterende issue jeg har tilbage.

Ved ikke om du har købt remoten med til, men den har jeg selv lige købt og det var godt nok penge godt brugt. Den er meget hurtigere, bedre og holder batteri relativt fornuftigt - meget bedre end deres gamle spil controller. Aner ikke hvordan den nye spil controller fungerer.
#245386
Har du opdaget at Plex serveren ikke finder alle mapper og kun nogle film og TV shows...har store problemer med det (Er vist ikke den eneste me det problem): https://forums.geforce.com/default/topi ... t/#5074276
Jeps jeg har remoten, men kan se at "OK google" ikke er implementeret endnu man skal klikke på knappen, så det kommer nok i næste opdatering når vi får Google home styring med (Juhuu)