Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Groundhog
#243062
Der skulle vel ikke sidde nogen derude med et Sony Bravia med Android TV, som lige har fået Amazon app'en på, og som har mod på at prøve at extracte den? Det kunne være sjovt hvis den kan sideloades på NSATV. :-)
Af tla
#243108
Udover dette blev de 2 modeller (Som set her: http://www.androidpolice.com/2016/12/19 ... two-sizes/) også leaket.

https://plus.google.com/+KawshikAhmed/posts/cnwCfKFo4rn

Hvis man tænker pro'en er den store model er det lidt underlig prissætning, man kunne tænke sig til at de muligvis vil have plads til en 2.5" harddisk, som så bare er tom, men hvor giver det så mening at sælge den mindre model til samme pris?

Kan selvfølgelig også være det bare er placeholder priser.
Af acarlsen
#244562
Der er nu en officiel Viaplay app at finde på Android TV storen på shielden. Godt nok er det stadig tlf versionen, men screenshots ligner noget fra en TV tilpasset app, så de mangler måske bare lige at opdatere APK filen.
Af esef
#244705
Det er lidt underligt Viaplay kunne få deres app igennem checket til Play storen som Android TV app. Den er jo helt uændret som telefon app. Den kommer ikke engang op på home skærmen.
Af tla
#244714
esef skrev:Det er lidt underligt Viaplay kunne få deres app igennem checket til Play storen som Android TV app. Den er jo helt uændret som telefon app. Den kommer ikke engang op på home skærmen.
Hvis jeg skulle gætte så vil jeg tro det muligvis er fordi Appen er uploadet som Android TV App, men fordi det er i en beta så får normale brugere Appen til telefonen.

Jeg lagde nemlig også mærke til at Google Appen(den app som vil give os Google Assistant) nemlig også er tilgængelig men det er også telefon Appen.

Så mit gæt er at man hat uploaded en beta version til test/CES og af den årsag viser den apps der ikke er kompatible medmindre du har betaen.
Af esef
#244717
Må erkende at jeg ikke helt forstår hvad du mener, men konklusionen er at der må være en rigtigt Android TV app lige på trapperne.
Af bullerfnis
#244823
Hejsa

Har siddet og kigget lidt på den fine boks, da den anden er udsolgt og har været det længe.. Og der er ingen brugte til salg nogensteder :p

Kan se på youtube at der er Amazon Video (i USA og lign) men er der nogen som HAR boksen ny eller gammel og kan tjekke det for mig??

Det er jo den ultimative medie boks så (var den vel også før..) for så kan jeg have mit HBO, Netflix og Amazon video på en enhed!

Samt jeg kan have Kodi til mine egne film / Serier!

Er der en grund til IKKE at købe den nye ??

Og lige en ting mere, skulle der være en grund til at købe Pro 500 gb istedet for 16 gb ?? Tænkte at smide en USB 3.0 harddisk i røven af den, for at få lidt ekstre plads alligevel :)
Af tla
#244837
Amazon Video er ikke tilgængelig her, appen er stadigvæk på systemet men den bliver afinstalleret hvis du forsøger at installere og bruge den.

Der er ikke nogen stor grund til at købe den nye hvis man I forvejen har den gamle, og personligt er jeg ikke fan af SHDD som der bliver brugt i Pro versionen.

Så hellere ikke Pro + Flash USB stik.
Af bullerfnis
#244864
Jeg har ikke den gamle, ellers ville jeg ikke skifte.

Men er den til at anbefale? For så tror keg at jeg vil få den bestilt ved komplett eller elgiganten.dk her en af dagene..

Den skal mest bruges til medie center, og til nogle få hygge spil.
Af tla
#244880
Min personlige holdning er at hybrid diske som den i Shield TV Pro er noget rod. Typisk ender man med inkonsistent performance.

Så medmindre du har brug for de ekstra porte så ville jeg gå efter den billige + 64GB eller mere USB 3.0 Flash Storage.

Rent generelt så vil jeg mene den er den bedste streaming enhed "out of the box", den kan mere eller mindre spille alt, der er Chromecast indbygget, Android TV, Jodi, Plex, support for SMB (sjældent set på Android) og rigtig god software support fra Nvidia.

Du kunne muligvis lave en der har flere hestekræfter og fungerer som en PC ved fx at få en Kaby Lake NUC men det er også gerne 5-6k og så mister du alt hvad der hedder Android, Chromecast og at tingene nærmest virker ud at boksen.

Der mangler stadigvæk på App-fronten i forhold til det danske marked, men det er ikke anderledes på andre platforme pånær Apple TV hvor Danmark typisk har travlt med at være med på moden end at supportere en platform der har været det længere og faktisk findes på fjernsyn i dag.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19