Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FrankieBoy80
#224888
Kan man streame spil fra PC ind på tv med Shield? Har et Geforce 970 kort...
Kører Kodi godt på den? Jeg overvejer lidt at købe den hos Elgiganten til 1299kr for 16GB med controller og remote.
Af bleze
#224893
FrankieBoy, ja du kan streame PC spil hvis de understøtter controller. Kodi kører pt ikke så godt i den version der ligger i Play Store. Hvis du installerer ny beta version via APK, så kører den lidt bedre (refreshrate skift samt bitstreaming af lyd). Men både Shield og Kodi kræver lidt arbejde før det er det ultimative mediecenter. Jeg er dog sikker på at det nok skal ske, så jeg ville (og har gjort) trygt købe en Shield.
Af B&W
#224906
Jeg synes den har masser af potentiale. Der er stadig glitches i deres software, men jeg regner da med at de får styr på det. Playback af film fra min Synology fungere super godt med 24p og audio passthrough (Dolby, DTS, Dolby True HD og DTS HD). Til dette benytter jeg Archos Video Player, som fungere super! Jeg synes den på nuværende tidspunkt fungere bedre end Kodi og VLC, pga. audio passthrough + menu'en i app'en er ret god.

Jeg købte i første omgang ATV4 og var slet ikke tilfreds med dens playback af film (50hz og 60hz fungerede ikke særlig godt efter min mening). Jeg havde Boxee før, så kunne ikke undvære 24p!

Jeg byttede til Shield og er super tilfreds - håber bare de får styr på glitches og casting funktionen som pt ikke fungere med alt (TV2 play og Viaplay). Yousee web tv og NFL gamepass fungerer ganske udemærket.
Kæmpe plus til os der har apple, man kan installere app så den fungere med AirPlay - GENIALT! :)
Af -claus-
#224969
Hej. Jeg har lige købt et LG 55eg910v, og når jeg forsøge at anvende 1080p24 på Nvidia Shield mister den signalet. Jeg kan godt sende 1080p24 fra min Raspberry pi 2 med Openelec. Jeg har prøvet at køre uden om min receiver og direkte til tv. Og jeg har prøvet et alternativt hdmi kabel. Nogen der har en idé om hvad der kan være galt. Ved Mit 7 år gamle Sony tv var det aldrig et problem.
Af mbm
#230849
Jeg har TV med indbygget Android tv.
Egentlig er jeg glad for selve TVét, men smart tvét halter.
Jeg "tror" muligvis det er pga for ringe hardware.
Er her folk som har android baseret tv og en shield som kan fortælle lidt om smart tv vs shielden.

Jeg ville tro shielden performede en del hurtigere?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231279
Ja meget meget kraftigere. Det kunne være vi skulle køre nogle benchmarks i fremtidige tests af Android TV enheder. Der må vel være en velegnet app derude til det?

I øvrigt, Sony kører videre med samme chip, som de brugte i 2015, i 2016 modellerne. Philips skifter til den samme chip. Så altså Philips 2016, Sony 2015 og Sony 2016 kører samme hardwarechip. Og den er ikke for kvik.
Af klemme
#240203
Rasmus, kunne det være interessant at opdatere din anmeldelse nu hvor vi er oppe på 3.3?
Jeg er nemlig på nippet til at købe den, hvis alle fejlene vel at mærke er udbedrede.

/René
Af Koylu4
#240220
Vidste ikke der var så meget hype over android spil. Jeg downloader dem bare på en Galaxy S5 og sletter dem igen efter et par dage. Hvorfor så meget hype over Nvidia Shield? Er der flere spil til den?
Af jspr84
#240225
Koylu4 skrev:Vidste ikke der var så meget hype over android spil. Jeg downloader dem bare på en Galaxy S5 og sletter dem igen efter et par dage. Hvorfor så meget hype over Nvidia Shield? Er der flere spil til den?
"Vidste ikke der var så meget hype over notepad. Jeg skriver bare noter på min mobil og sletter dem igen efter et par dage. Hvorfor så meget hype over en PC?"

Undskyld mig, men som jeg så elegant prøver at illustrere ovenfor giver det simpelthen ikke mening at fremhæve en enkelt (og for mange mere ligegyldig) af produktets funktioner som værende den eneste årsag til at have det?

JA - den kan OGSÅ spille android-spil (hvis man ellers gider bruge den til det), men måske - bare måske - det er værd at nævne, at den også kan bruges til at spille ordinære spiltitler (enten direkte fra Shield'en eller via streaming) og som mediecenter (Plex/Kodi), hvor den er en af de bedste all-in-one medieløsninger på markedet.

Men nåh ja, den kan da også spille Android spil (....) :D
Af FrankieBoy80
#240268
Jeg bruger den stort set kun som mediecenter og det gør den suverænt godt. Eneste minus er at fjernbetjeningen skal lades for tit, burde være lidt tykkere så der var plads til et ordentligt batteri.
Af bullerfnis
#241049
Kan se den er udsolgt mange steder, og nogle skriver der kommer en ny version ??

Skal man vente til det, eller bare købe denne version som er der nu ??

Har nemlig smidt den på min ønskeseddel :p
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19