Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Stig
#245042
HBO Nordic er der ikke som native Android TV app. Der må du bruge chromecast. Men Netflix, Amazon og Viaplay, ja.
Af bullerfnis
#245043
Well, det er også fair nok :)

Der er indbygget cast funktion i ikke? :)

Og kan man bruge en USB 3.0 harddisk til at udvide plads,eller kun USB 3.0 Stick ?? Tænker på hastighed og funktionalitet.. :)
Af Hedensted
#245049
Hej alle. Tænker på at skifte min kineser Android med en nvidea shield men har et par spg. Kan man sideloade Android Apps? I et indlæg blev der sagt at man bare kunne slå location fra, så kunne boksen køre udenlandsk streaming? Hvad med IP? Kan man ændre IP adresse fast i indstillinger? Hilsen claus
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245050
Du kan godt sideloade apps, men udfordringen er, at en del af dem er mobil-apps (så forkert orientering, lavet til touch. dårlige streaming-kvalitet fordi de tror der sidder en mobil i enden).

Generelt kigger udenlandske apps på DNS ud til din boks. Nogen bruger geo-blokering, andre gør ikke. Så hvis du vil bruge udenlandske tjenester kan du nogen gange komme igennem uden yderligere arbejde, andre gange skal du lige have fat i en af de her DNS-unblocker tjenester (Unotelly, Unblock-US, Unlocator osv.). Derudover skal du have adgang til den amerikanske Google Play-butik for at hente apps ned. De er typisk ikke tilgængelige i den danske.
Brugeravatar
Af Stig
#245104
Hedensted skrev: I et indlæg blev der sagt at man bare kunne slå location fra, så kunne boksen køre udenlandsk streaming?
Den location jeg snakkede om at slå fra, har ikke noget med regions-opsætning som sådan at gøre. Jeg mener i hvert fald bare at det er lokations-beregning ud fra synlige/forbundne WiFi hotspots. Altså ligesom en telefon kan pejle omtrentlig lokation uden GPS, men alene med WiFi (og telefon-maste) pejling. Mener faktisk også det er en setting der default er slået fra, og at jeg selv har slået den til på et tidspunkt fordi en app krævede lokations-info tilgængeligt for at blive installeret.
Tænker det må være en fejl at Amazon afhænger af den setting, og der er jo heller ingen grund til at vi ikke skulle kunne bruge app'en i DK efter de har åbnet deres service her.
Så hvis du skal snyde regionsbegrænsede apps og services generelt, så skal du som Rasmus skriver nok ud i noget med alternative DNS-services eller evt. VPN og udenlandske konti...

Mht. til IP, så kan du godt give den en static adresse på dit lokale netværk i stedet for at få den tildelt via DHCP fra din router. Men jeg tror måske du tænkte på WAN IP-adresse og udenlandsk streaming, og der hjælper det ikke noget bare at tildele en fast IP på dit lokale netværk. Der skal du igen ud i noget med DNS-service eller VPN.

@bullerfnis
Ja, du kan caste til Shield. Jeg kører med min Shield TV på kablet netværksforbindelse, og der har cast funktionen af og til været lidt "shaky". Generelt har chromecast funktionen vist fungeret meget bedre når boksen er opkoblet trådløst via WiFi. Men med nyeste Shield TV Nougat update og update til HBO Nordic app ditto (som netop er en app hvor cast nogle gange har drillet), ser alt umiddelbart ud til at fungere perfekt med Shield TV på kablet netværk. Så tror børnesygdommene er ved at være ovre :-)
Senest rettet af Stig 28. jan 2017, 21:48, rettet i alt 6 gange.
Af tla
#245113
Nvidia har åbenbart ikke en aftale med Amazon Video får alle lande så tænker det er med vilje den selv afinstallerer Appen hvis den kan se den ikke er i supporterede lande.
Af YCSMS
#245156
Hej
Jeg overvejer at købe Nvidia Shield. Pt har jeg chromecast, gammel AppleTV samt Tvix mediecenter, som er ved at være forældet. Tanken var derfor, at Shield kunne erstatte alle tre.

En ting som jeg er glad for på min Tvix er, at det er muligt at få covers på mapperne på min HDD. Dvs at jeg får en oversigt ala Netflix. Er dette også muligt via et af programmerne på Shield, Kodi fx?
Af Hanga
#245158
Jeg har siden 3.x update haft en del problemer med billedkvaliteten fra min Shield. Håbede at den nye update ville fixe det, men det har den tilsyneladende ikke gjort.

Jeg oplever en del banding, der især er tydelig i mange mørke scener. Det forekommer i alle apps og sågar i start menuen, som I kan se på dette billede:

Billede

Derudover har jeg af og til oplevet, at visse film er lidt hakkende i Kodi/SPMC, hvis jeg har auto refresh rate slået til. Slår jeg det fra, kører det fint, men så udnytter jeg jo ikke f.eks. de film der er i 24p.

Mit setup (HDMI) : Shield 2015 -> Yamaha RX-V1073 reciever -> Panasonic V10.

Problemet med banding forsvinder ikke, hvis jeg tilslutter shield direkte til TV.

Jeg har prøvet at lege lidt med settings, men jeg synes ikke at jeg kan fixe problemerne.

Hvis der er nogen derude der har idéer til løsninger, vil jeg virkelig sætte pris på det :)
Af plysgaard
#245160
Stig skrev:
Hedensted skrev:
@bullerfnis
Ja, du kan caste til Shield. Jeg kører med min Shield TV på kablet netværksforbindelse, og der har cast funktionen af og til været lidt "shaky". Generelt har chromecast funktionen vist fungeret meget bedre når boksen er opkoblet trådløst via WiFi. Men med nyeste Shield TV Nougat update og update til HBO Nordic app ditto (som netop er en app hvor cast nogle gange har drillet), ser alt umiddelbart ud til at fungere perfekt med Shield TV på kablet netværk. Så tror børnesygdommene er ved at være ovre :-)
Jeg kører det også på kabel og den nyeste version kører bare klippestabilt, både på WAN og LAN! Jeg har kun brugt HBO og Youtube apps til at caste!
Af bullerfnis
#245164
Hej

Så er jeg kommet godt igang med min shield, den er jo lækker!

Meeeen jeg har fået amazon på, men lyden er ca 0.7 sekund foran! Og det er så irriterende! Det er alle de 3 programmer jeg har prøvet, grand tour og 2 andre serier, kan man gør noget der? Og har i oplevet det?

Og geforce now er jo ret fedt! Dog har jeg lidt problemer med at der er kun er 2/4 i signal til serveren, så nogengange er billed kvaæiteten lav. Men den viser at der er bedre net og mindre lag end pånrævet når jeg køre den test de har.
Af bullerfnis
#245182
Ej er ved at få fnat af det.. Amazon video passer ikke og ted talk gør heller ikke.. Men netflix passer fint? Er det ikke mærkeligt? Er det hvis den trækker på amerikansk servere på ted talk og amazon? Netdlix har jo servere i Danmark?

Nogen af jer som har oplevet dette, dller kan teste?

Nvidia shield > forstærker > tv hdmi arc..

Og jeg var været inde og rette audio sync i shield
Brugeravatar
Af Stig
#245184
Lyd & billede hos både Amazon og TED er fint i sync hos mig, men jeg har et lidt andet setup:

Nvidea Shield -[hdmi arc]-> TV -[optisk digital]-> Stereoforstærker med indb. DAC.

Kører med standard indstillinger. Har ikke været inde og pille i nogle audio sync settings eller lign.
Edit: Jeg har Audio video sync stående på 50ms forsinkelse (vil gætte på det er standard-værdi da jeg ikke husker at have pillet?...), og har på et tidspunkt været inde og slå surround fra da jeg kører et rent stereo-setup. Alle apps jeg har prøvet kører med lyd og billede fint i sync.

Min er selvfølgelig den ældre 2015 model. Men de skulle hardware-mæssigt nærmest være ens.

Hvis der ikke er nogen her der kan hjælpe, så kan du jo evt. også prøve Nvidea's forum for Shield TV. Der er nok flere brugere:
https://forums.geforce.com/default/board/159/

PS. Kan forskellen du oplever imellem apps have noget at gøre med om der er lyd i stereo eller surround? Netflix understøtter surround, vil gætte på at TED kun er i stereo. Amazon ved jeg ikke, men måske også kun stereo?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19