Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af eliteMario
#333122
Jeg har bestilt et LG CX Oled tv og ville egentlig ha købet et sæt Argon Forte A4 aktive højtalere dertil. MEN jeg vil gerne styre lyden fra TVets fjernbetjening.... de skriver at man kan kontrollere lyden på Argon Forte A4 med fjernbetjening fra Sony og Samsung, da de bruger samme IR signaler. Er der nogen der ved om det også gælder LG? Og hvis ikke det er tilfældet, er det så muligt at "lære" LGs fjernbetjening at kommunikere med højtalerne? Jeg ved nogle fjernbetjeninger har denne mulighed.

Jeg vil foretrække dette setup fremfor at bruge soundbar + sub, hvor kontrollen dog er mere ligetil med arc hdmi mellem tv og soundbar.


https://argonaudio.dk/collections/activ ... s/forte-a4
#333130
Det var da utroligt at Hifiklubben ikke kender til de varer de sælger i butikken, og særligt når nu Argon er deres eget mærke. Men bortset fra det, så lyder højttalerne glimrende. Jeg ville til enhver tid hellere vælge dem, istedetfor en eller anden soundbar. Jeg håber at du får held til at tilslutte dem som ønsket. Og måske kan det inspirere andre ejere af LG CX TV og lign.
Brugeravatar
Af bendix
#333138
Jeg tror at årsagen til at Hifiklubben ikke kan hjælpe med opklaringen skydes at de ikke forhandler LG TV.

Kan højtalerne udsende lyd via WISA fordi det virker ihvertfald på C serien.
#333142
Nu er jeg kommet lidt videre og har set at LGs fjernbetjening har mulighed for opsætning til at styre receiver osv. Hvor man kan vælge en masse forskellige producenter for at få det rigtige signal. Jeg tænker derfor at det bør være muligt. Da jeg kan returnere højtalerne hvis det ikke virker så henter jeg nok et sæt idag og giver det er forsøg... LG tv'et kommer også i dag.
Brugeravatar
Af hans123
#333148
eliteMario skrev: 14. jul 2021, 08:47 Nu er jeg kommet lidt videre og har set at LGs fjernbetjening har mulighed for opsætning til at styre receiver osv. Hvor man kan vælge en masse forskellige producenter for at få det rigtige signal. Jeg tænker derfor at det bør være muligt. Da jeg kan returnere højtalerne hvis det ikke virker så henter jeg nok et sæt idag og giver det er forsøg... LG tv'et kommer også i dag.
Det er via HDMI de styrer andet grej lige som alle andre TV
#333152
Ok... nu fik jeg så fundet en manual til argon højtaleren... der står sjovt nok Sony, Samsung og LG !!! :o

Men kun IR... så det store spørgsmål må så være om LG's remote kan sende IR signal???
Udklip.JPG
Udklip.JPG (120.46 KiB) Vist 3310 gange
Af mbm
#333158
Alternativ kan være at købe en remote der kan programmeres.
Har selv haft fint glæde af Logitech harmoni da jeg benyttede en masse forskellige enheder.
Men hvis det kun er tv og højtalere er det måske lidt overkill