Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af joakim.madsen
#332813
Hejsa
Jeg har for nylig købt en lg cx skærm. Jeg har også en lg sk8 Soundbar og jeg kæmper lidt med at få en fornuftig lyd.
Når jeg vælger Bluetooth surround + intern TV-højtalere så virker subwooferen ikke og så mangler der seriøs bas. Den virker fint hvis jeg kun vælger Soundbar som eneste lydkilde.
Er der nogen der kan hjælpe mig med den bedste lydopsærning :)
Af mbm
#332883
er det det setup hvor ekstern og tv-lyd skulle spille sammen som en "hybrid-løsning"?
Brugeravatar
Af joakim.madsen
#332901
Som jeg lige kan se det i indstillinger så er det den eneste måde at få “surround” både TV og Soundbar skule kunne spille atmos
Af Ddur
#332907
Du skal selvfølgelig forbinde din (Atmos-)soundbar til din HDMI ARC port på dit tv og alene lade soundbar’en forsøge at simulere noget Atmos-lyd.

Det andet er blot en gimmick, man kan bruge, hvis man har en bluetooth-højtaler og vil anvende den som baghøjtaler i kombination med tv’ets egne (front-)højtalere. En sådan gimmick kan kun give en dårlig lydoplevelse.
Brugeravatar
Af joakim.madsen
#332924
Ahh okay :) men skal det være med hdmi. Det er ikke noget der kan klares med Bluetooth ? Jeg har det ikke så godt med kabler
Af Ddur
#332925
Ja, det skal være med et HDMI-kabel, men der kan vel næppe heller være så langt mellem dit tv og din soundbar.