Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#332626
Hej Flatpanels - og hjemmeeksperter.

Jeg sætter hermed min lid til jeres ekspertise, da jeg for nyligt opgraderede fra et MEGET gammel fjernsyn til et LG CX 55 tommer - med stor tilfredshed.

Nu er tidspunktet kommet til lyden, for CX har simpelthen ikke en god nok lyd i forhold til det fantastiske billede. Jeg har snævret feltet ned til to umiddelbare kandidater Samsung HW-Q950T eller Sonos Arc - men er dog åben for andre bud.

På nuværende tidspunkt har Power og deslige Samsung HW-Q950T på tilbud til knap 6000kr, mens jeg ligeledes har kigget på en Sonos Arc som lige nu står til knap 6700kr.

Umiddelbart er jeg størst fan af Sonos Arc, men kan dog også godt se fordelen i at betale mindre, men samtidig få både baghøjtalere og sub - hvilket jeg potentielt havde tænkt at tilføje på et senere tidspunkt til Arc'en. Dog bor jeg på nuværende tidspunkt i en relativt lille lejlighed, og kan derfor godt være afskrækket af det store setup som Samsung'en kræver, hvor Arc'en ikke fylder det store. Soundbaren vil blive brugt til streaming af både nyheder, sport og film, men kan også tiltænkes brug af PS5, hvilket ligeledes selvfølgelig stiller visse krav til alsidigheden hos soundbaren.

Mit primære spørgsmål beror dog stadig på lyden. Hvilken af de to soundbare har den bedste lyd for pengene, og hvilken vil i så fald være den bedste investering? Eller er der en anden soundbar, som jeg har overset, som ligger i samme prisleje, men er endnu bedre?

Som jeg forstår det, så har Samsung tidligere haft store problemer med modellen, men disse skulle så vidt jeg ved være blevet løst af firmware-opdateringer - kan en eventuelt be- eller afkræfte dette? Derudover har jeg læst at latency er betydeligt højere hos Samsung, og dette ville jeg ligeledes høre, hvorvidt det er mærkbart i eksempelvis en nyhedsudsendelse?
Brugeravatar
Af hans123
#332630
Har og nu får du mest for pegene ved samsung løsningen.

Sonos bør have en sub for at komme helt hus plus 2 bag enheder. Og så er prisen noget oppe.

Men Sonos er jo en del af et større system hvor der kan udvides efter behov

Er selv på Sonos arc med su b PLAY one.
Og en masse andet Sonos grej for at fylde hus og have med musik