Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af shr
#331964
Hej

Jeg har i længere tid haft problemer med mit TV (LG B9) og min soundbar (Sonos Arc) og jeg ville høre om andre har oplevet noget lignende.

Mit problem er forbundet til eARC og går i bund og grund ud på at min Sonos Arc mister forbindelsen til mit tv. Det forekommer på forskellige måder - hvis jeg skifter kilde (går fra Apple TV 4k til tv-tuner) så forsvinder lyden nogle gange helt. Det kan også være at jeg skifter fra en kanal til en anden (tv2 til dr) eller fra app til app på mit apple tv. Det sker ca et par gange om dagen og jeg er ret sikker på at det sker i forbindelse med at jeg skifter fra 5.1 til 2.0. Jeg ved samtidig at det er forbundet med eARC da det ikke forekommer når det er slået fra og jeg kan få lyden tilbage ved at toggle eARC fra og til.

Jeg har prøvet 5 forskellige hdmi kabler, jeg har været i forbindelse med sonos (pr telefon, mail og på deres forum hvor andre har samme problem) og jeg har haft kontakt til LG. Ingen kender til et fix og det virker som om problemet sendes videre.

Er der andre med LG og Sonos Arc der oplever noget lignende eller kender til problemet og en evt løsning?
Af benno89
#331995
Jeg har et B9, dog med en Sony HT-ST5000 soundbar og oplever ikke problemet.

Det kan godt være nogle dumme spørgsmål, men:
Står dit TV til auto eller passthrough as lyden fra eARC? Det kan jo være det muligvis effekt
Har du opdateret TV og Sonos Arc til nyeste firmware?
Er problemet der også hvis du nulstiller både TV og Soundbar fuldstænding?
Har du prøvet med et andet kabel? eks. et som du VED kan bære signalet.
Af shr
#331997
Det står til passthrough… Og alt er opdateret og jeg har efterhånden prøvet 5 forskellige hdmi kabler.

Men nej jeg har ikke nulstillet det hele. Det burde jeg nok prøve…
Brugeravatar
Af hans123
#332042
Har helt samme setup LG B9 + ARC

har ikke dit problem men har oplevet at når TV tændes skifter ARC ikke til TV lyd
Det er sket 3-4 gange på lidt over 1 år.

Her har jeg måtte afbryde for 230volt og efter boot virker det igen
Af shr
#332047
Det er et eller andet med eARC…. Når jeg slår eARC fra så har jeg ingen problemer men ligeså snart jeg slår det til kommer problemet igen. Jeg må prøve at ringe til LG og se om de kan hjælpe mig.