Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af [email protected]
#328528
Har en Phillips TV 65OLED855/12 fra 2020, men også et problem med lyde.
Det sker jævnligt at der ingen lyd er ved opstart, bruger streaming fra Apple tv boks fra Waoo.
Når jeg så går på antenne signal er der lyd op tilbage på boks er der også lyd ?
Phillips kan åbenbart ikke løse det, er her nogen der har forslag ?
På forhånd tak
Af HrJensen1
#328540
Det er ikke sikkert at fejlen sker i fjernsynet, men kan ligeså vel ske i boksen. Boks og fjernsyn skal acceptere hinanden, før boksen sender lyd ud. Så hvis ikke boksen beder om accept fra fjernsynet, sender fjernsynet selvfølgelig heller ikke nogen. Omvendt - sender fjernsyn ikke accept ud når boksen spørger, så sender boksen ikke nogen lyd ud.

Så fejlen kan være i begge ender. Og så godt som umuligt at finde ud af, med mindre at der er et fast mønster i, at det er hver dag, når du tænder første gang eller lign
Af henrik.yde
#328546
[email protected] skrev: 19. mar 2021, 17:15 Har en Phillips TV 65OLED855/12 fra 2020, men også et problem med lyde.
Det sker jævnligt at der ingen lyd er ved opstart, bruger streaming fra Apple tv boks fra Waoo.
Når jeg så går på antenne signal er der lyd op tilbage på boks er der også lyd ?
Phillips kan åbenbart ikke løse det, er her nogen der har forslag ?
På forhånd tak
Mit TV er magen til dit, og den seneste software-opdatering som iøvrigt blev frigivet den 15/3, løste et nogenlunde tilsvarende problem hos mig.